Hidden dragon

Wegens omstandigheden kan ik deze week niet gaan werken en moet ik het rustig aan doen. Ik wandel dus een beetje door de straten; traag. Ik had gehoopt dat ik veel lef zou hebben om te fotograferen, maar er zijn zo van die dagen dat ik niks durf. Toen ik echter bij het museum een ‘hidden dragon’ zag, vond ik van mezelf dat ik iets moest ondernemen. Ik vroeg haar of het mocht en ze stond het toe. Het was redelijk stil rondom ons, maar wat verder bruiste de stad. Veel tuut-tuut en broem-broem. Maar zij liet zich niet uit haar evenwicht brengen. Ze was geconcentreerd, mooi, elegant, net een vogeltje. Ze leek zo uit een chinese film te komen. Eentje waarbij vliegen tot de standaardtechnieken behoort en waar er veel gewapperd wordt met gewaden. In gebroken Engels hebben we een paar woorden gewisseld. Meer niet. Meer hoefde voor mij ook niet. Nu blijft ze een Chinese vogel…

img_2730-1-border

img_2720-3-border

img_2725-4-border1

img_2737-5-border1

Ik kon moeilijk kiezen. Daarom vier foto’s…

11 gedachtes over “Hidden dragon

  1. Voor mij ook beslist nummer een en twee. Misschien zelfs 2 omdat die houding mooi is. Maar bij 1 vind ik de lege ruimte links weer zo goed. Je ziet op die foto’s de hele pose en dat is mooi.

  2. Een DIKKE HOERA dat je bent overgestapt naar WordPress! Je staat alvast in mijn blogrol!
    Het is moeilijk om te kiezen, maar de 4de springt er voor mij om 1 of de andere reden uit. Knap werk!

Geef een reactie

