Hard kloppen…

Een poster aan het raam, een grafitti op de muur, een blog op het web. Er zijn allerlei manieren om de wereld visueel op de hoogte te brengen van jouw mening of idee over dingen. Je hoeft niet altijd met mensen te praten om te weten wat ze denken. Ik weet dat de bestuurder in de auto voor mij twee kinderen heeft en ik weet ook hoe die heten want op de achterruit staat in grote letters ‘Tiebe en Yinthe aan boord’. Een man in de straat draagt een arafatsjaal. Sommige boodschappen zijn duidelijk naar de buitenwereld gericht. Andere boodschappen zijn enkel voor insiders bedoeld, maar toch leesbaar voor iedereen. Zo is een briefje aan de deur met ‘ben zo terug’ alleen bedoeld voor de mensen die op bezoek willen komen.

Deze week vielen mij twee boodschappen op. De eerste raakte me omdat het zo’n gemene boodschap was. Wie wenst er nu zo iets, dacht ik… Zo hard. Wat moet de schrijver van deze tekst kwaad en ongelukkig geweest zijn!
img_2758-1-border1

De tweede begrijp ik niet goed. Maar hij viel wel op… Wat zou ermee bedoeld worden?
img_2783-2-border1

8 gedachtes over “Hard kloppen…

  1. Goed gezien! Bij de eerste foto vraag ik me af wat er gebeurd is met de mens die zoiets opschrijft, wat was de trigger? Tweede foto deed een glimlach op mijn gezicht verschijnen en mijn fantasie ging de vrije loop. Thx!

  2. Cipiers hebben volgens mij al pijn. Lijkt me een verre van gemakkelijk beroep om mensen gevangen te houden. Als ze konden kozen ze wellicht anders maar wie heeft altijd een keus in zijn leven?
    De tweede vind ik geweldig. Ik krijg er hele fantasieen bij. Niet alleen… gezellig met z’n twee of een hele fuif.. kom op feesten maar!!

Geef een reactie

