Wereldreizigers

Goed weer gisteren, dacht ik. Dus ik rijd eens naar Petroleum Zuid. Maar het was ijskoud! Ik ben niet lang gebleven. Tadeusz zat te bevrrrriezen in zijn buggy en hoewel ik veel over heb om de fotografie wat meer onder de knie te krijgen wilde ik nu geen bevroren kindje op mijn geweten hebben. Ik bleef dus maar eventjes, nam niet veel tijd om leuke standpunten te zoeken of in het zand te rollen voor betere foto’s… Maar het is er wel fotogeniek. Containers spreken enorm tot de verbeelding vind ik. Ze reizen veel, dragen geheimen mee en hebben verhalen te vertellen.

Deze containers waren allemaal leeg. Sommige deuren stonden open; en dan heb ik snel het gevoel dat er mensen in wonen. Het lijken kamertjes… Ik vond niet direct tekenen van bewoning, maar ik hou ervan om er toch nog over te fantaseren.

img_3499-1-border1

img_3510-4-border

img_3514-6-border

En mijn lief Sven zei me (zeer terecht) dat ik foto’s als onderstaande maar niet teveel moest maken wegens al te typisch. Hij heeft helemaal gelijk. Maar het blijft wel mooi vind ik.

img_3503-1-2-border

11 gedachtes over “Wereldreizigers

  1. Misschien is die laatste wel al te typisch, maar zo’n foto’s blijven wel aanspreken. En die ‘ingang’ helemaal onderaan is een leuk detail.

  2. Metalen dozen met verhalen…

    Ooit eens een woon-wijk gezien van containers. Gehele kroostrijke gezinnen woonden er in (1 container per gezin). Winter (berekoud) en zomer (snikheet).
    Wel niet 4 hoog hé, de wijk was meer “villa” stijl. Half open of open “bebouwing” met een afdakje voor.
    🙂

  3. @ Herman: op het einde van de kaaien, nog voor petrol zuid en na de scheldapen en de fietserstunnel staat dit terrein open. Je kan er gewoon op. Dat is niet zo met volle containers. Als je je ideeën wilt vastleggen op de gevoelige plaat…

    @ Golb: ik heb momenteel nog totaal geen ervaring met HDR. Ik geloof dat ik daar best ook photoshop voor nodig heb. Ik heb lightroom, maar ben er nog bijlange niet in thuis. Maar je wakkert wel iets aan dat misschien eens uitgezocht moet worden… Merci voor de tip in ieder geval!

    @ boskabout: ik volg je keuze wel een beetje. De container in de eerste foto vind ik wel het interessantste. Wat heeft die meegemaakt om er zo uit te zien. Was ik er maar bijgeweest!

Geef een reactie

