Kustmist

Het was weer eens een weekendje aan de kust bij de schoonouders. We rijden pakweg één keer per maand de lange weg van Antwerpen naar Oostduinkerke. Ik vind het iedere keer een lange reis. Ook omdat mijn lief lief Sven niet kan autorijden. Het is een prima navigator en een fantastische metgezel (in het leven én in de wagen), maar regelmatig roep ik toch: ‘Wil jij liever rijden dan?!’ of ‘Je mag hier ook uitstappen hoor…’
Een van de eerste dingen die we samen deden – als koppel – was met een rammelkar naar Georgië (aan de Zwarte zee) rijden. Iedere slimme lezer beseft nu dat die hele reis – 8000 kilometer – door slechts één chauffeur gereden werd. Ik had ocharme net mijn rijbewijs… Maar het werd wel de trip van ons leven.

Maar goed. In vergelijking met een vijf weken durende rit naar het Zuiden van Rusland is de afstand naar Oostduinkerke dus vrij overzichtelijk. Ik moet daar vaker aan denken als ik in de auto zit. Dan is het een scheetje om naar mijn schoonouders te rijden. En Sven die zal zijn rijbewijs ooit nog wel eens afleggen. Desnoods onder dwang.

Toen ik deze zondagochtend opstond was de ganse kuststreek gehuld in dikke mist. Ik vond het prachtig. Ik stond te popelen om buiten te gaan. Ik muisde er snel vanonder, zonder kind en zonder man, en ging een uurtje op mijn eentje de mist in. Het was een geweldig uurtje. Ik heb echt genoten. Wielertoeristen, kippen, elektriciteitspalen en honden kruisten mijn pad. Mijn sokken vochtig, mijn broekspijpen vol slijk, mijn neus koud en mijn sd-kaartjes vol met mistige foto’s, de ene al witter dan de ander.

(zou de straatnaam slaan op ‘lang geleden’, of op ‘lang geleed’ zoals in ‘geleedpotigen’?)
img_3983-1-border1

img_3984-2-border

(ze zeggen het zelf…)
img_4016-10-border

img_4001-5-border

img_3996-4-border

7 gedachtes over “Kustmist

  1. Hmmm… Georgië…
    Heb wel eens een paar weken in de bergen gezeten in Abkhazia vlak na de val van het IJzeren Gordijn. Toen de USSR nog de USSR was. Met een bestelwagen naar Kiev en dan per trein naar de kaukasus. Een memorabele trip.

    En jij hebt dat alleen gereden. Flink gedaan hoor.

Geef een reactie

