Boekweit

Sinds een tweetal dagen is ons gezinnetje uitgebreid. Het was liefde op het eerste gezicht. Ik kon niet weerstaan. Hij heet Boekweit en is nauwelijks groter dan mijn hand. Hij is zes weken oud. Zoontje Tadeusz – van een jaar oud – vindt hem grappig en noemt hem Taaidiii. Het is een beetje opletten dat Tadeusz Boekweit niet fijn knijpt. Of erop valt.
Boekweit kruipt voortdurend langs broekspijpen naar boven. Hij staat niet stil; er is immers veel om mee te vechten in ons huis: tapijten, kabeltjes, een schoen, een paar babysokjes… Dat hij het te druk heeft met rondhossen en bijgevolg zelden stilstaat bewijst onderstaande onscherpe foto. Binnenkort hoop ik mooie foto’s van hem te maken. In mooi daglicht. En haarscherp. Momenteel is dat nog niet zo goed gelukt.

img_4225-1-border

14 gedachtes over “Boekweit

  1. @ herfstmensje: ik denk eigenlijk niet dat het een ras is. ik kreeg ‘m uit een nest. Hij had allemaal banale zwart-witte broers en zusjes. Hij was de enige die er zo uitzag. Ik weet alleen dat zijn vader een angora is…

    @ zapnimf: ik heb gelukkig al eerder katten gehad en heb me mentaal al wat voorbereid op de nadelen. Ik ben wel een kattenmens gelukkig. Mijn lief is echter nog niet voorbereid op de nadelen; dit is zijn allereerste kat. Ik hoop dat hij het niet zo erg vind dat de tafelpoot er na een tijdje als een afgekloven stuk verweerd hout begint uit te zien en dat de zetel plots begint te pluizen….

  2. En dan komt de held ook nog een bliksem tegen in huis…
    Zo’n ogen met grote pupillen noemen wij thuis “nachtogen”. Om één of andere jungle reden komen katten ’s avonds in een mixtoestand van jacht, ADHD en zottigheid.
    Aaibaarheidsfactor 10 alleszins

  3. Wat een schoonheid! Thuis hebben we ook 2 madammekes rondlopen en we zouden ze niet kunnen missen.
    Ze hebben mijn veel te dure design zetel al naar de knoppen geholpen, uit jaloersheid een keer in de fatboy geplast en toegekeken hoe ik er in ging zitten om Aenea melk te geven (echt!), maar die onafhankelijkheid, hun aaibaarheid en lieve aanwezigheid, mijn huis zou mijn thuis niet meer zijn zonder hen.

Geef een reactie

