Het zand

Tadeusz maakte dit weekend voor het eerst bewust kennis met het zand en de zee. Mijn schoonvader was vastbesloten: Tadeusz zou tot bij de zee gaan!
Ik weet niet of jullie een idee hebben van het strand van Oostduinkerke, maar ik kan jullie vertellen dat het reusachtig is. De zee is echt ver weg in Oostduinkerke (bij eb). Het was een hele wandeling en we hielden er allemaal natte voeten aan over. Ik kreeg er een oogontsteking (aan beide ogen!) en Sven heeft ondertussen weer een valling. Maar Tadeusz is een belangrijke ervaring rijker. Hij was wat overweldigd door die grote zee, die tot aan zijn voetjes kwam en in zijn schoentjes liep. Het zand vond hij best prettig om op te stappen, maar in zijn handjes begreep hij het helemaal nog niet zo goed; het liep heel de tijd weg, dat stoute zand.
img_4128-23-border

Ik vond ook wat kunst op het strand. Mijn schoonmoeder spreekt over ‘die palen’, maar toen ik dichterbij kwam zag ik dat het meer dan enkel palen waren…
img_4114-21-border

5 gedachtes over “Het zand

Geef een reactie

