Moeder

Mijn moeder is een aparte vrouw. Ze houdt er een weinig conventionele levensstijl op na en volhardt in haar principes. Daardoor heeft ze een leven aan de kantlijn en is ze niet altijd mee met maatschappelijke evidenties. Zo is ‘vakantiegeld’ bijvoorbeeld een woord dat ze niet kent, omdat ze maar zelden officieel werk had. Onverzekerd, arm, maar met een vrije geest staat ze in het leven.
En ze knutselt kunst. Ik noem het zo omdat ze zich nooit tot één vaardigheid beperkt. Ze ziet overal nieuwe mogelijkheden en is ongeduldig. Er zijn dagen dat ze schildert, dagen dat ze boetseert. Ze heeft enkele jaren beeldhouwen gevolgd aan de academie en dus kapt ze een aantal dagen per jaar in steen. Ze fotografeert, snijdt in hout, animeert, photoshopt, knoeit met ijzerdraad en maakt collages. Altijd ziet ze ergens de schoonheid van en probeert ze dat voor anderen zichtbaar te maken. Ze is misschien ‘onmaatschappelijk’, maar ze is wel werelds. Ze is onbekend, maar ze heeft veel te zeggen… En ze maakt soms echt prachtige dingen.
Ik heb een interessante moeder.

img_4334-1-border
Reliëf in klei. Nog in volle ontwikkeling. Ze is bezig om het te verwerken in een filmpje voor op Youtube… (haar youtubekanaal: Rita)

10 gedachtes over “Moeder

  1. Jee! Heeft ze dat gemaakt? Doet me denken aan reliëfs in Griekenland, knap! Ik ben altijd al zo blij als ik een herkenbaar iets kan tekenen! Waarom vragen kinderen altijd zo’n moeilijke dingen om voor te tekenen?

Geef een reactie

