Albert I

Sommige dingen zijn in hun lelijkheid weer mooi. Ik zie vaak huizen waarvan ik denk: “Oeh lelijk! Foto maken!” Meestal levert het gewoon lelijke foto’s op. Maar soms wordt het mooi…

Hebben jullie dat ook? Die neiging om soms lelijke dingen te fotograferen? Soms denk ik dat het daar zelfs een beetje om draait…
img_3027-1-border

12 gedachtes over “Albert I

  1. Bij mensen heb ik het ook, maar dat geeft hen net dat extra beetje karakter… of laten we zeggen dat het hen karakteristiek maakt (dat komt niet echt op het zelfde neer dacht ik..)

  2. Ik hou ook wel van lelijkheid, vandaar dat ik af en toe een zelfportret pleeg.
    Ook in de muziek vind ik het geweldig. Eén van mijn lievelingsgroepen, Einstürzende Neubauten, wordt door velen als afschuwelijke pokkeherrie omschreven. Zalig!

  3. Je zet me aan het denken, maar dat was de bedoeling natuurlijk. In de eerste plaats is dit geen lelijke foto. Mooi symetrisch en de kleuraccenten zijn leuk. Maar ik probeer juist altijd mooie plaatjes te maken. Misschien moet ik inderdaad mijn hele filosofie eens de deur uit doen en opzoek gaan naar lelijke dingen!!

  4. dankbaar land voor lelijkheid? Vind ik niet. Misschien moet je dan niet zo zeer letten op wat je lelijk vindt, maar des te meer genieten van het mooie…Mensen trekken altijd naar het buitenland voor het mooie zonder te beseffen dat in België evengoed prachtige dingen zijn.

Geef een reactie

