1 mei

Vanmorgen werd ik om iets na de zevenen uit mijn bed gelicht door de politie omdat mijn auto verkeerd stond. Blijkbaar komt de 1 mei stoet door onze straat en daarvoor moest alles vrij zijn. Heel wat voertuigjes werden in een mum van tijd getakeld (zo snel dat dat gaat!). Ik ben nog een uurtje terug in bed gekropen en ben dan op tijd opgestaan om wat foto’s te maken op de stoet…
Ik kwam Karina nog tegen, die doet dat blijkbaar ieder jaar. Ik vond het aanvankelijk niet gemakkelijk, heel die rode mensenmassa leuk in beeld brengen. De zon scheen en daardoor vielen er veel schaduwen en mislukten er heel wat foto’s. Maar goed, ik heb niet afgegeven en vond het resultaat uiteindelijk nog wel meevallen…

De klassieke 1 meimensjes. Die komen al heel hun leven.
img_5500-30-border1

Mevrouw Grappig:
img_5487-27-border

De onschuld:
img_5437-21-border

En een tweede onschuld…
img_5470-25-border

Misschien vul ik vandaag of morgen nog wel aan. Ik heb nog wel wat fotootjes…

12 gedachtes over “1 mei

  1. Vind dit sterke beelden. Heel goed in beeld gebracht. En ik heb nog nooit zo een optocht gezien, maar als ik die beelden zie, zijn ze echt heel typerend. Ferm gedaan !

  2. die eerste,
    knappe karakterkop
    in beeld gebracht!
    de echten, de volhouders…
    (tss. haakjes lijkt me d’er iets mis met je rood ?
    dit is niet het echte soc’ rood….)

    • @ Erik: er is niks mis met mijn rood. Ik vond het rood in de originelen lelijk in feite. Een goedkoop knalknalrood. Ik heb de foto’s bewerkt en heb onder andere de saturatie erg verminderd. Het is heel erg gedesatureerd, maar omdat het rood is blijf je direct zien dat het rood is… als je begrjpt wat ik bedoel… 😉

Geef een reactie

