Zandfobie

Vandaag kwamen we iets te weten over onze zoon Tadeusz: Hij heeft een hekel aan zand… We wilden met hem vandaag nog eens het strand op. Het kind zal deze zomer heel wat tijd doorbrengen tussen de schelpjes in het zand, dus willen we hem er al wat aan laten wennen. Maar Tadeusz vindt er niks aan. Hij wil het zand niet aanraken. Hij weigert pertinent. We hebben alles geprobeerd, hij wil het zand niet aanraken. Hij houdt zijn handen hoog in de lucht. Hij kijkt ook erg getroubleerd en verontrust. Hij wil er nog wel in stappen, maar het zeker niet aanraken met zijn handjes. Op zijn blote voetjes was ook geen succes. De meeste kinderen vinden zand wel prettig, dacht ik, maar die van ons die ziet er iets gevaarlijks in…

En voor de rest maakten we vanmorgen deze dieselfoto. Met een logootje erbij lijkt het toch net echt, niet?

tadeusz dieselkopie-border

18 gedachtes over “Zandfobie

    • ik ben het eens gaan nakijken en eigenlijk valt het wel mee, de foto’s waar Tadeusz met zijn tut opstaat. Op mijn hele blog zijn foto’s met een speen toch duidelijk in de minderheid.
      Bovendien zijn we het hem aan het afleren (langzaamaan). Hij heeft voor de rest geen dekentje of knuffeltje of iets waar hij aan gehecht is… Ik hoop hem wel voor zijn tweede levensjaar ‘tutvrij’ te krijgen…
      Hij heeft trouwens een heel lief mondje.

  1. Er zijn wel meer kindjes die dat niet leuk vinden. Alexander, mijn oudste, had/heeft dat ook. Kousjes aanlaten helpt soms. Joost heeft er dan weer iets te weinig afkeer van. Na een uurtje in de zandbak hangt de helft in zijn haar/oren/mond/pamper…

  2. Je mag blij zijn met een zandfobie. Ik heb er eentje met een zandmanie.
    Dat gaat zo van:
    Aha, is proeven (handje met zand naar de mond)
    Mja, beetje raar gevoel in de mond (zalig irritant knarsgeluid)
    Aha, dat blijft aan mijn bezeverde handjes plakken.
    Aha, en gekunt dat in de lucht gooien (haar vol zand)
    Ai dat is in mijn oog, da pikt
    Efkes wrijven met mijn zandhandjes.

    En na de bleit en noodzakelijke opkuissessie begint dat opnieuw.

Geef een reactie

