Rozigheid

Mijn lief vindt foto’s van bloemetjes te saai om te posten op mijn blog. Maar soms wil ik het toch doen. Ook al weet ik dat hij gelijk heeft. (In discussies met mij heeft mijn lief natuurlijk zelden gelijk, maar soms, heel af en toe, zit hij dichter bij de waarheid dan ik.)

Vroeger was ik nogal een harde. Maar sinds ik moeder geworden ben is er toch vanalles veranderd. Ik had het eerder al eens over de ‘onafwendbare verweking’, en dat proces zet zich gestaag verder. Het moederschap maakt van een mens een emotionele schotelvod. Ontroerd zijn is gelukkig meestal nogal prettig, maar de cool die ik vroeger had vond ik een leuk ingrediënt van mijn identiteit. Daar stond ik voor. Ik was geen trutje.
Het is me al verschillende keren opgevallen dat een zelfbeeld trager wijzigt dan de werkelijkheid. Ik geloof nog steeds dat ik geen griet ben die meisjesachtig is en houdt van beertjes en hartjes. Voor mij nog altijd geen romantische komedies. Maar vanmorgen schrok ik toch even: ik besefte hoe typisch mierzoet de foto is van het bloemetje uit de tuin en ik besefte dat ik ook een roze laptop heb. Zou het dan toch helemaal mislopen met mij?

IMG_6162-1-border
Deze foto is dan wel niet helemaal scherp, maar hij rolde wel zo uit mijn camera. Lang leve mijn nieuwe lens.

10 gedachtes over “Rozigheid

  1. Zet eens je foto in een tweeluik met een containerbeeld en de verweking zal al wat minder zijn. Maar als je helemaal week wil doen kan je nog bijkomend vaseline op je lens smeren (zopas voorbeeld gezien op Flickr).
    Trouwens hoe zit het met de kleur van je GSM en de bijhorende geluidjes.

  2. héhé, kinderen doen wat met je hé… ik had dat zelf ook nooit gedacht… of is het misschien het ouder worden ? Of een combinatie…

  3. Toen ik pas met fotograferen begon, hield ik me vooral – zoals zovelen – bezig met bloemetjes fotograferen. Indien goed gedaan, kan dat echt leuke beelden opleveren. En dat is met uw beeld zeker het geval! Heel mooie dof!

    Overigens denk ik nog vaak nostalgisch terug aan die tijd. Elk vrij moment dat ik had, trok ik de bossen in om bloemetjes in de avondzon te fotograferen. Ik liet me nog niet teveel leiden door de dictatuur van compositie, maar wilde gewoon leuke beeldjes trekken zonder meer. Ah, happy times … : )

  4. Maak gewoon de foto’s die je leuk vindt… het hoeft jezelf niet altijd opnieuw uit te vinden of vernieuwingen in de fotografie nastreven. Mooie foto’s, daar gaat het om. Niets meer, niets minder… en als dat een mooi beeld van een bloem oplevert, dan zij het zo 🙂

  5. Ja, dat loopt duidelijk helemaal fout. Als je een roze laptop koopt, kan je moeilijk beweren dat het nog de enige kleur was die je kon kopen.

Geef een reactie

