Te koop

We zijn al een tijdje rustig op zoek naar een huis om te kopen. Ik vind het niet onaangenaam om binnen te gaan in een huis dat niet van mij is. Ik hou ervan om stukjes leven van een ander te zien. Welke keuzes maken mensen in een leven? Hoe leven ze samen? Waarom dat zware eiken salon in die veel te kleine kamer? Veel tapijten, smalle gangen, bombastische traplopers, plafondmoluren met tl-buizen. Vergane glorie.
En huizen met mooie gevels hebben soms afschuwelijke binnenkanten. Er zijn dure huizen waar ze me voor geen geld kunnen laten wonen. En er zijn krotten die vol mogelijkheden zitten…

Soms maak ik een paar foto’s, maar niet vaak.
Wie breekt er nu een hele badkamer uit – alles weg, bezetting weg, tegels weg, de vloer half weg – maar laat de kranen staan?
En het behangpapier in de aangrenzende kamer had wel iets…

IMG_6385-2-border

IMG_6382-1-border

12 gedachtes over “Te koop

  1. ook gaan huizen shoppen dit weekend ? wij ook. met achteraf dezelfde gedachten als d’uwe. gisteren dacht ik écht “dit wordt het!”. tuin, gevel, locatie waren te mooi om waar te zijn. binnenin: ge weet niet waar dat eindigt.
    verder zoeken zeker ?

    btw, de Madame zei ook van “waarom maakt ge geen foto’s ?”; ik durf dat niet zo goed vragen, zeker niet op een eerste bezoek.

    de kelder gisteren had ander geweldige plaatjes opgelevert; een decor uit “Saw” of “Hostel”…nitedoen…

  2. Pingback: Beveiligd « Ysabje's Blog

Geef een reactie

