Kindersmoeltjes

Een tijdje geleden had ik de eer om de trouw van Elke en Tom te mogen fotograferen. Het werd een uiterst vermoeiende dag, maar tevens ook een geweldig leuke ervaring. Het vers getrouwde stel bleek uiteindelijk ook erg tevreden met het resultaat en dus hield geen van de partijen er een kater aan over. In het leven van Elke en Tom vertoeven heel wat mensen met veel kinderen en ik maakte dus honderden foto’s van al die ‘klein mannen’. Kinderen zijn leuk om te doen, vind ik. Ze pakken meestal goed op papier en zijn niet zo cameraschuw als heel wat volwassenen.

Drie van mijn acht collega’s hebben drie kinderen. Drie kinderen… Drie kinderen! Ik heb respect voor mensen die drie kinderen grootbrengen, maar ik begrijp ook niet hoe mensen zichzelf in hemelsnaam drie kinderen ‘aandoen’. Ik vind eentje al zo heftig. Nog geen meter hoog, maar evenveel decibels als een opstijgend vliegtuig. Het maakt meer rommel dan een elftal zatte Britten op twee dagen en creëert vuile was aan de lopende band…
Dat eentje bezorgt ons al regelmatig hartritmestoornissen, wat moet dat zijn met drie?! (Illustratie: Sven keek enkele seconden de andere kant uit en hoorde plots een tingtingtingeling. Toen hij zich omdraaide zag hij dat onze kleine Tadeusz van zestien maanden op zijn kinderstoel geklommen was, met één been op de tafel stond en het andere onhandig op zijn stoel; en hij had een aardappelmesje in de hand waarmee hij in een glas stond te tingelingen. Sven rende een wereldrecord op de 15meter…
Enfin, om maar te zeggen…)

Maar op zo’n trouwdag levert zo’n bende kinders wel leuke beelden op.

IMG_7715-1-border

IMG_7727-1-border

IMG_8184-1-border

IMG_8355-1-2-border

IMG_8722-1-border

IMG_8882-1-border

IMG_8173-1-border

23 gedachtes over “Kindersmoeltjes

  1. 1 en 4 zijn (voor mij, maar wie ben ik?) de absolute toppers. Echt de max! 🙂
    Ik vind dat je in je kleurenpalet een eigen stijl begint te hebben. Desatureer jij je beelden? (hetzij per Photoshop of Lightroom, hetzij via de instellingen van je toestel)
    Groetjes
    S.

    • Ja, ik desatureerde de trouwfoto’s. Ik deed dat in lightroom, niet via de camera.
      In lightroom kan ik zo bij elkaar passende reeksjes maken. Ik vind dat een leuke surplus.

  2. Oh en wat die kinders betreft… We zijn zelf met zijn vieren thuis (ik heb drie broers) en ons mama en papa leven toch nog allebei. Ik denk dat het voordeel aan meer-dan-één kind te hebben is, dat op den duur die kinders elkààr beginnen te testen en uitdagen enzo. Dan ben jij er, moeder zijnde, toch vanaf, nee?
    Haha.

  3. Kinderen op feesten zijn voor fotografen doorgaans ontstressers.
    Kinderen -2 op feesten zijn voor ouders helaas vaak stressfactoren. Het lijkt me soms dat die Tadeusz van jou vier geweldige karakters in 1 peuter. Misschien wordt hij wel anders als er een tweede komt.
    De eerste en de laatste foto steken er volgens mij bovenuit.

  4. Ik ben het eens met Stephanie over het aantal kinderen. Wij hebben er vier (op vier jaar tijd) en we leven nog altijd en zijn zelfs gelukkig :-). De grootste verandering in ons leven was de overgang van geen kinderen naar 1 kind. En hoeveel kinderen mensen zien zitten, hangt volgens mij in grote mate af van de mate van controle die je over je leven (en het leven van je kinderen) wil houden. Meer dan twee kinderen betekent een stuk van de controle opgeven.

  5. Leuke foto’s! Maar ik wil (uiteraard) meer! (Maar niet meer kinderen, ik vind twee prima. Voor elk van de twee ouders één. Ik ging vandaag zwemmen met mijn twee jongens die nog geen van beiden kunnen zwemmen en ik vond dat vermoeiend omdat ik alleen was. Dan moet je, naar mijn gevoel met twee zijn als je niet in het kinderbadje wil blijven)

  6. ons leek het leuk om 2 kindjes te hebben, liefst dan nog een jip en een janneke. nu vragen we ons af hoe die mensen dat doen. hoe onze ouders dat deden. we denken er nog niet aan om aan een 2de te beginnen. schoonzus was daar altijd maar mee aan ’t pushen. je kent dat: “allee waarom niet”. nu ze zelf een 3 maand jong exemplaartje heeft, denk ze er al helemaal anders over.
    respect voor diegene die het nog aandurven.

  7. ‘k Denk dat Tadeusz & Nina heel erg goed overeen zouden komen :). M’n favoriete pics zijn de vierde en de laatste. De vierde heeft enorm veel actie/emotie. De laatste is meer candid, maar ook heel erg leuk.

  8. Ik val ook voor de schommelfoto.
    De laatste is precies weggeplukt uit een kledingsmagazine voor kindjes. (waarschijnlijk door de typische trouwfeestkledij)

Geef een reactie

