Hoe lang duurt een week?

We trekken er een weekje tussenuit. Na een gans jaar in de loopgraven van mijn job vertoefd te hebben en het duister van de samenleving te trotseren is het eens tijd voor een weekje helemaal iets anders.

Wat grassprieten tussen de tenen. Een schaapje in een wei. Het gekraak van takjes. Hé kijk daar, een kikker! Een halmpje in de mond. Zie zie, wat een gek paard! Bonjour en trallalalllalalaa…
Ik heb het verdiend.
We trekken een weekje naar de Ardennen. En of het nu regent of niet, al hagelt het zeven dagen lang, het kan me niet schelen. Deze week is van mij. Ik wil aarde in mijn neus en aarde onder mijn nagels. Ik wil vergeten welke dag het is en dwaas giechelen om flauwe grappen. Vlees eten dat nog half op de wei staat.

Nu zitten we echter nog in de voorbereidende fase. Die is ook al leuk. Is driehonderd bladzijden boek wel genoeg? Waar zijn mijn teenslippers? Ik vind het ook zo heerlijk dat er daar totaal niks te beleven is. Ieder gehucht heeft wel zijn kerkje en een bakker, maar verder niks… Of toch! Er is een klompenmakermuseum twee dorpjes verderop. Da’s misschien iets voor de laatste dag. En alleen als ik zin heb.

Omdat we met een potige peuter reizen zullen we de auto helemaal volstompen met speelgoed, reisbed, kinderstoel en plastieken bordjes enzovoort. We zouden natuurlijk met veel minder kunnen vertrekken. Maar waarom zouden we? Om het ons ongemakkelijk te maken?
De camera en de laptop gaan mee, maar de internetverbinding blijft thuis. En tenzij er een hotspot ons wil volgen, zal het hier op de pagina waarschijnlijk een weekje muisstil zijn.

Een week is maar een weekje. Als kind kon een week soms een eeuwigheid duren.
Volgens mij wordt dit zo’n week…
En die loopgraven, dat strijdgewoel, dat is een ander leven…

IMG_1398-1-border

9 gedachtes over “Hoe lang duurt een week?

  1. héérlijk. zit zelf ook in zo’n voorbereidingsperiode na vanochtend een loodzware periode van wel 4,5 maanden afgerond te hebben. Het klinkt dus wel wat herkenbaar. Maar ik had het zelf nooit zo schoon kunnen zeggen als jij (as usual…) 🙂
    Geniet ervan! En de beelden en blogposts – die zien we achteraf wel. Als jij er zin in hebt. 🙂 Geeft Tadeusz een aaike over zijn bolleke van mij, hè!
    S.

  2. laat alles maar es los…
    (dus ook zekers ’t internet!)
    dat is pas vakantie,

    je neemt best niets (géén laptop , wél je camera) mee,
    dan duurt je holiday eens zo lang….

    amuséz-vous!!!!!

  3. Hopelijk duurt jouw vrije weekje heel lang en zul je er met volle teugen van genieten. Kom je met veel nieuwe boeiende verhalen terug en staan daar dan ook weer toffe foto’s bij. Ysabje genieten he!!!

Geef een reactie

