In eigen land…

We zijn teruggekeerd. Met tegenzin. We zagen de Belgische bergen, de onderaardse grotten van dit land en we besloten om aan die week Ardennen nog een aantal dagen Belgische Kust te plakken. Een kleine vakantie in eigen land. Berg en zee. Met de temperaturen van de laatste weken was België de meest ideale plek ter wereld om te vertoeven tijdens een klein verlof.

Ik heb dwangmatig NIET aan het werk gedacht (lukte niet zo heel goed), ik heb mezelf verplicht om af en toe eens alle zorgen weg te zuchten. Ik ben echt een mens in vakantie geweest: ik maakte foto’s van slakken in de nacht en mestkevers in het bos. Ik zag de maagd maria naar de hemel vliegen en ik zag ook de spectaculaire kiezelsteen door de dampkring gaan. In een pikzwarte nacht met duizenden sterren.
Ik luisterde braaf naar de grappige gids in de grotten van Han en kocht de geldkloppersfoto die ze maken als je er binnengaat. Ik parkeerde de auto impulsief aan de kant van de weg om met de plaatselijke koe te praten. Ik slenterde over ‘den dijk’. Taartjes in het zand, zwemmen in de zee. Verliezen met minigolf.
Ik droeg rokjes, las boeken, wriemelde met mijn tenen in het gras. Ik lachte. Ik heb genoten. Alles wat ik wou heb ik gehad…

IMG_0111-1-border

IMG_0120-1-border

IMG_9953-1-border

IMG_9789-1-border

IMG_0931-1-border

IMG_0792-1-border

IMG_1028-1-border

En nu is het gedaan. Voorbij. Finito. Gedaan met lachen. Weer aan het werk. Hophop!

15 gedachtes over “In eigen land…

  1. Je vakantie verliep analoog aan hoe de mijne thans verloopt (nog 1 week – vooralsnog zonder zon – te gaan): van hot naar her, intens genietend van de kleine dingen.
    Je foto’s zijn, als vanouds, weer exquis. Chapeau!

Geef een reactie

