Carrotmobbing

Toen we gisteren – happy family – door de brederodestraat wandelden, botsten we er op een hoopje frisse Carrotmobbers. Dit was de eerste Vlaamse Carrotmob. Ik had er al van gehoord en het leek me een boeiend en sympathiek conceptje waarbij iedereen, in principe, wel bij vaart: zoveel mogelijk volk naar de winkel krijgen, in ruil voor milieuvriendelijke verbeteringen, doorgevoerd met een percent van de gemaakte winst.
Ik hou wel van mensen met plannen en gedreven actie.
De Antwerpse delegatie stond enthousiast flyers uit te delen en mensen naar binnen te lokken. Wij lieten ons moeiteloos overtuigen om enkele aankopen te doen in de kleurrijke Tugra supermarkt.

We zullen ooit erg geëngageerde milieubezorgde mensen lijken als we zeggen dat we er die eerste mobbing bijwaren. Alsof we die hards zijn, van het eerst uur en zo. En hoewel we natuurlijk inzitten met de wereld waar ons kind in opgroeit, gebiedt de eerlijkheid me wel te zeggen dat het eigenlijk echt stom toeval was dat we er bij die eerste happening passeerden… Maar het was goed dat het toeval ons daar gebracht had om ons tot een spontane deelname te bewegen…
Ik was niet voorbereid op foto’s, zat ook met mijn hoofd helemaal elders. Het lukte me niet om een leuke overzichtsfoto maken op de drukke straathoek met mijn 50mm-lens. Maar gelukkig stond deze jongen wat te schitteren…
IMG_1621-1-border

4 gedachtes over “Carrotmobbing

  1. leuke fotot inderdaad! Misschien omdat dat chocomelkske ook zo lekker was…
    bedankt iedereen om te komen shoppen!
    Tugra Market verdubbelde zijn dagomzet en zal 2000 euro investeren in o.a. een nieuwe en zuinigere koelinstallatie voor de groenten en fruit!!

Geef een reactie

