Verboden

IMG_0986-1-border

Foto 1: Ik voel dan een sterke drang om te gaan ‘spelen’. ’t Is eender wat; ik vind wel iets…

IMG_1955-1-border

Foto 2: Ik ben geneigd om respect te tonen voor wat ze vragen…

Zou het komen omdat de bordjes gewoon uit een verschillend tijdperk stammen?

Ik ben erg gevoelig aan hoe mensen dingen aan mij vragen/vertellen. Zoals wel meer mensen heb ik een sterke afkeer van het woord ‘moeten’. Verbodsborden gaan gelukkig niet met mij in discussie of doen geen rechtstreeks appél. Ze zijn ‘te negeren’ en dat vind ik prettig…

19 gedachtes over “Verboden

  1. Die eerste roept jeugdherinneringen op. Opgegroeid in een stad met weining speelruimte moest ook ik met mijn vriendinnetjes spelen op het pleintje van de garageboxen. Iedere box had een nummer op het muurtje ernaast. Met een balletje deden wij “bordje tik” Gooide je raak mocht je weglopen en moest de ander je aftikken voor je terug was bij de muur. Maar hoe vaak gooiden we niet tegen de deur met een enorme klap tot gevolg. Hoe vaak kwam dan weer niet een kwaaie eigenaar ons verjagen 🙂 Die eigenaren hadden dat eerste bord graag gehangen denk ik.

  2. Verboden te spelen?! Da’s toch van de gekke. Als er nou zou staan: verboden te spelen met je fanfare-orkest ofzo…
    En waarom dan niet? Is dat het binnenpleintje van omwonende levenshaters die zo min mogelijk geconfronteerd willen worden met andermans plezier? Die op hun jaarvergadering, na een uur lang discussiëren over welke kleur Het Bord dan wel niet moest worden – want mevrouw van Dijk wilde ab-so-luut geen schreewerig rood geval aan haar garagemuur – elk 20 euro van hun zuurverdiende geld hebben ingelegd om tezamen dat bord te laten maken. En dat buurman Ben (‘de duivenman’) zelf voorstelde om er een lamp boven te hangen die automatisch aangaat als er gespeeld word op het binnenpleintje. Zodat de daders rap in hun kraag kunnen worden gevat. Let maar op: die Ben komt nog ver in de buurtvereniging.

  3. De redelijkheid van “verboden te spelen” ontgaat me volledig, die van “verboden te stationneren” is daarentegen te verantwoorden in een smalle straat, lijkt me.

  4. Ik vind het ongelofelijk dat men een verbod op spelen plaats. Weghalen en een aanmoedigingsbord neerhangen.
    Zo jaag je de jeugd nog meer achter de computer. Laat ze toch buiten genieten en SPELEN!!

  5. idd, laat de kinderen zoveel mogelijk spelen, nu het nog kan…. Als ze groter worden zijn er al zoveel dingen die ze gaan moeten doen, zodat de tijd voor spelen er alleen maar kleiner op wordt…

    In de straat waar ik als kind woonde was er ook een man die niet kon verdragen dat we naast zijn huis op straat speelden : hoogst waarschijnlijk zelf geen kinderen, en zelf nooit kind geweest ! Ik kan er nog steeds niet bij… Als ik jouw foto zag kwam die vent zijn tronie me direct voor de geest.
    En ik kan me ook niet voorstellen dat het om veiligheidsredenen is dat er daar niet mag gespeeld worden….

  6. De eerste is van een ouwe zagevent die niet graag heeft dat er lawaai is onder zijn balkon. Welke wet wordt daar eigenlijk overtreden?

    De tweede heeft de kleuren van een gebodsplaat, bizarre eigenlijk… “Geboden hier niet te stationneren”?

  7. Beiden een verbod en toch respecteer je het tweede bordje. Hoe komt dat? Ik denk dat je bij het tweede de zin van het verbod beseft. Je gaat het niet in je hoofd halen om daar te parkeren en daardoor de straat te blokkeren. Terwijl het eerste, verboden te spelen, totaal onzinnig is en het recht op spelen van een kind aantast.

Geef een reactie

