Spotted by Locals

Zij die naar Antwerpen willen komen, maar begot niet weten waar naartoe. Zij die verlangen naar de geheime plekjes van een stad, maar niet weten hoe er te geraken: er bestaat gelukkig zoiets als ‘Spotted by Locals’. Een website waar je de hotspots van bepaalde steden van een insider kan leren kennen. Je krijgt de vaste stekken van de lokale bewoners op een dienblaadje. Zo’n website is toch een geweldig alternatief, geef nu zelf toe. En bovendien ultra up to date, want spotters houden de vinger aan de pols en zorgen dat de informatie van toepassing is op de moment dat je erover leest. Veranderen de openingsuren? Dan is het ook zo op de site… Je hoeft als citytripper dus niet langer in louter toeristische oorden te vertoeven of de typische toeristenfouten te maken, geleid door de duffe achterhaalde gidsen.

Sinds enkele weken ben ik een spotter. Als je dus doorklikt naar Antwerpen kan je mijn favoriete plekjes en die van een aantal andere spotters vinden. Niet dat ik nu zo’n belangrijke referentie ben voor Antwerpen, maar ik hou wel van mijn stad en ik woon er ook al mijn leven lang. Ik ben dus in mijn dagelijks leven op zoek gegaan naar mijn vaste favorieten en ik heb ze bekeken met de ogen van een ander. Het effect is dat ik bepaalde plekjes echt wel terug ben gaan waarderen… Het is dankzij Niko dat ik nu ook een spotter ben. Hij dacht dat het misschien wel iets voor mij kon zijn… En dat had hij goed geraden.

Logo-SBL

12 gedachtes over “Spotted by Locals

  1. Pingback: Gent; waar wezen??? - 't gezwets

  2. ’t Doet me plezier dat je het leuk vindt. Maar ik had niets anders verwacht!
    ’t Wordt inderdaad tijd dat we eens iets gaan drinken 😉

Geef een reactie

