Garnaalvisser

Het was best fris afgelopen weekend aan zee. Maar toch trotseerde iemand het water. Een gele stip in de grijze Noordzee. Alleen. Zijn karretje in het schuim van de branding. Garnalen in zijn net. Hij sprak niet veel. Of toch niet met ons. Misschien met de garnalen. Of met de zee. Hij ging in ieder geval snel terug nadat hij zijn net geleegd had… En de garnalen (die echt grijs zijn; daar zit niks roze aan als dat leeft) sprongen in het bakje een gewisse dood tegemoet…
IMG_2807-7-border

IMG_2821-10-border

IMG_2786-2-border

Ik heb een haat-liefdeverhouding met vignetten. In de laatste foto vind ik het vignet soms al veel te fel. Maar zoveel vignet zit er eigenlijk niet op. Ik merk dat mijn lens het soms vanzelf een beetje doet…

10 gedachtes over “Garnaalvisser

  1. Ik heb ook zo’n lens die te veel van vignetting doet naar mijn goesting, en hoewel het wat nadruk kan leggen op het onderwerp is het veelal storend.
    Over dat water: dat is best nog warm hoor na zo’n goede zomer. Liever in september-oktober de Noordzee in dan in maart-april na een koude winter!

  2. Zou het niet fijner zijn om deze beelden in kleur te zien? Aangezien jezelf ook benadrukt op het gele pakje van de visser en de grijze kleur van de garnalen. Ben benieuwd naar de beelden in kleur en ik denk dat ik ze beter ga vinden in kleur, maar dat is natuurlijk persoonlijk net zoals vignettering op een foto of harde en zachte contrasten. Verse garnalen recht uit de zee (na gewassen en gekookt) zijn trouwens enorm lekker! Ben normaal niet zo’n fan van garnalen 🙂

  3. Zwart/wit vind ik hier een goede keuze, ik heb niet het gevoel ze in kleur te willen zien. Misschien inderdaad wat meer wit. Vignettering hier stoort niet. Mooie foto’s!

  4. Mooie reeks.
    Zoals je wellicht weet hou ik wel van vignetten, vooral bij close-up portretfoto’s.
    Bij de twee laatste zou ik geen vignet toevoegen omwille van het grote effen vlak. Anders krijgt zo een vignet al snel iets onnatuurlijks.

  5. Mooie zwartwit foto’s Ysabje. Voor mij mogen ze contratrijker zijn met echt wit en diepzwart maar het is de Noordzee natuurlijk en die is grijs.

Geef een reactie

