Mike

Mijn vader is een man van wenkbrauwen. En van straffe verhalen. Die allemaal waar zijn. Vertellen is een van zijn kunsten. Wat uitzonderlijk is, is dat Mike een ego zonder arrogantie is.

Mike woont in een piepklein huisje. Een groot man in een klein huisje. Dat huisje is een wereld. Waar kamers als landen zijn. Je gaat er op reis en beleeft avonturen. De voorwerpen hebben hun plek en hun taal. Iedere kamer spreekt zijn eigen dialect. En het aanwezige stof is de tijd die er is gaan liggen. De verleden tijd en het nu vallen er soms samen en het voelt aan als tijdloosheid.

Ik kom tegenwoordig vaker bij hem. Omstandigheden brengen ons samen en ik ben daar blij om. Er is niemand zoals hij.
Hij is de camera zo gewend dat hij er weinig last van heeft. Zijn persoonlijkheid is altijd het product geweest dat hij ‘verkocht’. Dus hij is bevriend met de camera. Dat geeft mij de gelegenheid om zijn unieke wereld vast te leggen. Je ziet ondermeer de beruchte ‘Workshop’…

IMG_3685-1-border

IMG_3737-1-border

IMG_3741-1-border

IMG_3628-1-border

IMG_3752-1-border

IMG_3749-1-border

Het voorwerp op de voorgrond in de onderste foto is een door mijn vader zelfontworpen sigarettenrolmachine.
IMG_3691-1-border

19 gedachtes over “Mike

  1. Prachtig beeldverhaal en een man met karakter, dat straalt van je foto’s af. Ik lees hier bewust eerst de beelden en overloop dan je inleidende tekst, het maakt het verhaal nog straffer….

  2. Gebruikt hij al die spullen? Ik wilde dat ik ook zo handig en vooral (vermoedelijk) geduldig was. Op de één of andere manier doet hij mij toch altijd aan jou denken.

Geef een reactie

