Groeten van God

Een grijze dag. Ik was nochtans vastbesloten om foto’s te gaan maken op de kaaien. Beetje cliché, maar het leek me nog eens leuk om te gaan uitwaaien en de wind te vangen in mijn fototoestelletje.
Maar het sloeg tegen. Zowel de actie als de beelden. Op dagen als vandaag vervloek ik mijn gebrek aan technische kennis en mijn gebrek aan visie. Maar goed. Ik zal het vandaag de camera eens verwijten. ’t Moet niet altijd ik zijn die de schuld draagt hé.

Wat impressies uit de dag:
Geen haar op mijn hoofd dat ‘de geul’ zou willen betreden…

Ik zag per ongeluk de plek waar Mohamed Bouazza gevonden werd in 2006. Er staat een vreemd trosje bloemen. Zijn naam stond op het hek geschreven. Zo’n triestig verhaal.

En er zijn mensen aan wie jezus zich toont als vage vlek op het strijkijzer. Als ik hem zie staat hij gewoon aan het raam en zwaait hij. Hij deed me de groeten van God.

9 gedachtes over “Groeten van God

  1. Foto 1 is echt een goeie en wat mij nu zo verbaast is die lucht. Bij zo’n lucht ga ik altijd zachtjes vloeken (en dan zwaait Jezus waarschijnlijk naar me met zijn vingertje) Maar jij hebt die witte lucht prachtig bij de foto laten passen. Knap gedaan.

  2. @ de meesten: merci, maar het blijven heel middelmatige foto’s, vind ik. Zeker als je de rest zou zien, dat trekt op niks. En dan zit ik nog een beetje in lightroom te foefelen om ze nog een beetje meer glans te geven, maar het blijft foefelen. Een slechte foto blijft een slechte foto natuurlijk. Ik zou gewoon in feite rap terug naar daar moeten en het opnieuw moeten doen. Maar dan beter…

    @ herman: volgende keer als ik aan de geul ben dan zwaai ik, doe een onnozel dansje en roep ‘joooehoe!’ Goed?

    @ zuiniginzuid: welkom! ik bloos.

  3. toch wel leuk om de groeten van God te krijgen van een zwaaiend Jezus beeldje eh.
    Ik vond het een leuke blogpost met mooie foto’s vergezeld van wat tekst dat leest als een vlot cursiefje

Geef een reactie

