Weten wat je wil

Vroeger was er een groepje jonge mannen in het dorp waar je er als vrouw waarschijnlijk eentje van zou trouwen. Gelukkig of ongelukkig, men was getrouwd, baarde kinderen en bereidde schotels met wat men tegenwoordig vergeten groenten noemt.
Tegenwoordig ken ik heel wat vrouwen (en ook mannen) die zonder partner blijven. Ze vinden gewoon geen geschikte kandidaten. Zoveel huwbare mannen, maar geen goeie match. Zijn we te veeleisend?
Kunnen kiezen uit vrijwel de halve wereldbevolking maakt de situatie er niet gemakkelijker op. Meer keuze verknoeit het overzicht.
Iemand had voor een vriendin een lijstje gemaakt van waar haar partner aan zou moeten voldoen (foto). Misschien kunnen de lezende mannen hun kandidatuur insturen als ze voldoen? Ik veronderstel dat er over een aantal zaken te onderhandelen valt. Een ding is wel vergeten: er moet wel een vonk zijn natuurlijk. En als de vonk er is, dan denk ik niet dat je nog goed moet kunnen masseren. Maar toch is het lijstje misschien ineens over te nemen door andere manloze vrouwen? Liefst ook op bierviltjes. Dat maakt mannen volgens mij gewilliger… Of trekt dat net de alcoholiekers aan?

Op het lijstje staat:
– jong van geest
– dapper
– risico’s durven pakken
– genot vinden in kleine dingen
– groot zijn in kleinheid
– geen alcoholieker, geen drugs
– kinderen mag –> 1 zoon
– zelfbedruipend
– attent
– kan goed masseren
– geen egoΓ―st
– geen stinkerd of snurken (scheetje van tijd mag)
– goede humor
– vernieuwend
– initiatief nemen
– goed kunnen koken
– zelfde ritme
– alleen kunnen zijn
– niet jaloers
– huisdier mag
– niet agressief

18 gedachtes over “Weten wat je wil

  1. Ik heb zelf eens zo’n lijstje gemaakt, een paar jaar geleden. En toen ik dat schriftje onlangs terug open sloeg ben ik het lijstje eens afgegaan om te zien of mijn lieve B. er eigenlijk wel aan voldoet. En ik moet zeggen, hij haalde toch zeker 95%… Dus ze bestaan wel degelijk, de mannen die voldoen aan onze vooraf opgestelde wensen πŸ™‚

  2. – jong van geest / check
    – dapper / check, met de eendenborst vooruit!
    – risico’s durven pakken / check
    – genot vinden in kleine dingen / check, oorprutsen mag toch? (als niemand kijkt)
    – groot zijn in kleinheid / check
    – geen alcoholieker, geen drugs / check / check
    – kinderen mag –> 1 zoon / geen
    – zelfbedruipend / check
    – attent / check
    – kan goed masseren / check, check, check
    – geen egoΓ―st / check
    – geen stinkerd of snurken (scheetje van tijd mag) / check / fail (maar ik geloof er niks van πŸ™‚ )
    – goede humor / check, met hoofdletter H
    – vernieuwend / het licht is toch al uitgevonden?
    – initiatief nemen / check
    – goed kunnen koken / 12 kooklessen en tellende
    – zelfde ritme / … hmm klinkt gevaarlijk πŸ˜€
    – alleen kunnen zijn / check
    – niet jaloers / ook geen klein beetje gezonde jaloezie?
    – huisdier mag / geen
    – niet agressief / check, behalve tegen muggen …

    ben benieuwd hoeveel ik scoor πŸ˜€

  3. Wat een lijst! Succes! πŸ™‚ Ik las elders eens dat we wel goed zijn in lijsten maken waar onze partners aan moeten voldoen maar dat we dan zelf toch niet zo hoog scoren en niet zien dat we ook flauw, veeleisend en bezitterig kunnen zijn πŸ˜€

  4. er zijn hier toch een paar geschikte kandidaten precies!

    die propere vingernagels ga ik nog doorgeven, dan kan ze dat puntje eraan toevoegen. Is interessant!

    en presentatie lijkt me idd ook een goeike om toe te voegen!

    ze zal in haar nopjes zijn, denk ik…

Geef een reactie

