Een feestelijk weekend

Behalve een weekendje Parijs met een jarig lief en zonder kind (!!!) is het ook een beetje een speciale dag in mijn kleine blogwereld. Ik heb namelijk de kaap van 50.000 bezoekers gehaald (mijn vorige blog: Mijn kleine wereld niet meegerekend). Misschien eens tijd voor wat statistiekjes en weetjes? De glorietijd van de lijstjes komt er nu toch weer aan. Feestboodschappenlijstjes, goede-voornemens-lijstjes, aantal-genodigden-lijstjes, jaaroverzichtlijstjes enz.

– Ik begon deze blog in januari van dit jaar. Maar toen gebruikte ik ‘m nog niet. De echte overstap was op 22 februari 2009. Dat is voor mij dan ook de eigenlijke startdatum. Als ik terugkijk naar mijn vorige blog vind ik het jammer dat ik niet vroeger overgestapt ben. De foto’s waren daar echt veel te klein…

– Sindsdien dus 50.000 bezoeken. Of dat nu veel of weinig is, weet ik niet. Ik vind het in ieder geval veel. Keiveel. Ik ga ervan blozen en ben stiekem wel een beetje blij. Ik kan in feite iedere bezoeker als een klein complimentje beschouwen.

– Mensen die via zoekmachines tot op deze blog komen hebben vullen daar soms rare dingen in. Wat me het meest opvalt is dat er ontzettend veel gezocht wordt op ‘ontwaakt gij luie slaper’. Er gaat geen week voorbij of minstens vijf mensen passeren mijn blog met die drijfveer. Soms zetten ze er nog ‘koekoek’ bij. Iemand schreef ooit ‘Ontkwaakt gij!’
Na ‘ysabje’ is de oproepende koekoek de meest populaire zoekterm. Zeker als je alle varianten bijeen telt. (Luie slapper, hij roept op koek, …)
Het jammere is dat wordpress niet alle zoektermen bijhoudt. Ze zijn soms hilarisch… ‘Stinkende pampers die stinken’, of iemand die zoekt op ‘over mij grappig’. Die denkt dat ie zo bekend en grappig is dat ie z’n naam zelfs niet hoeft in te geven. Als ik iets zou veranderen aan wordpress dan zou ik graag lijsten hebben van àlle ingegeven zoektermen.

Ik kreeg 1643 commentaren op 162 schrijfsels/foto’s (deze inbegrepen).
De drukste dag was 12 maart. Toen schreef Pietel een kleinigheid over mijn blog. 942 bezoekers op één dag. Ik wist niet waar ik het had…
Mijn drukste maand was oktober van dit jaar. Die maand kwamen er 6311 mensen een kijkje nemen.

– De ‘doorklikkers’ kwamen op mijn blog via nl.wordpress.com/tag/naakt: 1064 keer (viezerikken!). En dan via de blog van Isabel: 696. Op de voet gevolgd door Mijn kleine wereld: 685. Dan komt google. Dat beweren ze toch bij wordpress.

Ziezo. Nu kunnen we weer verder. Ik hoop dat ik jullie nog lang zal kunnen boeien. Zij die hier vrijwillig willen vertoeven; wees in ieder geval welkom!

En ondertussen steken wij een streepje vuurwerk af…
(deze foto verscheen eerder al op deze blog. Bijna een jaar geleden…)

20 gedachtes over “Een feestelijk weekend

  1. Gefeliciteerd met je mijlpaal! Welverdiend ook. Ik had net ook een feestje op mijn blog om een iets bescheidener bezoekersaantal danwel maar maar laten we nu niet gaan vergelijken hé ;-).
    Ik heb denk ik je geheime wapen ontdekt, naast dat je natuurlijk fantastisch schrijft en fotografeert is het toevoegen van zo veel mogelijk, absurde, weinig relevante tags toch ook heel slim!
    ps, mensen kwamen met de volgende zoektermen bij mij terecht: muffe zolder, ik draag een luier tijdens yoga, in de gangkast, veganistische shit 🙂

    Fijn weekend!

  2. Indrukwekkende statistieken! Daar kan ik alleen maar van dromen.

    Ik laat weliswaar niet altijd een reactie achter maar ik ben een trouwe bezoeker.
    Lieve, grappige, ontroerende, … posts hier telkens.
    En die foto’s blijven maar beter worden!

    Puik werk!

  3. ik vind het zeer terecht dat je veel bezoekers hebt, dit is een van de leukste blogs (en het houd me nog even tegen om aan kinderen te beginnen 🙂 )
    ben nu ook begonnen met tags in mijn post.
    ben zelf al best tevreden met mijn 11000 op twee jaar bijna

  4. Ik heb nog nooit een reactie gepost, maar kom wel elke dag es piepen…
    Ben dus maw een “gluurder” 🙂
    Proficiat! Je schrijfsels zijn elke keer weer verrassend!

  5. Proficiat!
    Ik heb hier ook nog nooit iets neergeschreven, maar deze gelegenheid kan ik toch niet zomaar voorbij laten gaan! Ben hier ooit terecht gekomen door het schrijfsel van Pietel en jaja blijven plakken.
    Je schrijft geweldig en natuurlijk ook die superleuke foto’s, prachtig.
    Ik heb een tweeling die net zo oud is als jouw zoontje en oja… alles is zooo (dubbel) herkenbaar!
    Doe zo verder zou ik zeggen!
    Babs

Geef een reactie

