Beveiligd

Zaterdag ging ik een huis bezichtigen. We doen dat natuurlijk omdat we een huis willen kopen, maar het bevredigt ook een behoefte van nieuwsgierigheid. Ik hou ervan om te zien hoe mensen wonen. In mijn professioneel leven kom ik als gezinsbegeleidster vrijwel dagelijks in andermans huizen en leven binnen, maar zo’n huis gaan bekijken is toch wat makkelijker. Dan hoeft er niet gewerkt te worden. Ik zag in mijn huizenzoektocht al heel wat levens passeren. Sommige waren schrijnend, andere waren poëtisch.

Ik maakte deze keer veel foto’s omdat mijn lief lief Sventikov met een valling in bed ligt en niet mee kon komen. Toen ik het volgende zag, moest ik direct aan Sergeant Mao denken. Hij is niet alleen!:


En op de bovenste verdieping zag ik:


Toen besefte ik dat dit een zwaar beveiligd huis was. Dit was een fort. Met deze mensen valt niet te sollen! Ik heb mij dan maar rap uit de voeten gemaakt.

17 gedachtes over “Beveiligd

  1. Ik zou me ook snel uit de voeten maken, alleen al om de oubollige elektriciteit en het knullig gemonteerde dakraam. De beveiliging is dan wél weer super.

  2. Zo’n grappige dingen ben ik nog niet tegengekomen bij onze huizenzoektocht. Schrijnende wel … als je op huizenjacht gaat verschiet je toch telkens in welke armzalige omstandigheden vele mensen leven.

  3. Een goed Spotters-oog heb je:)! Ik moest ook direct aan “Little People in the city” denken. Succes met huizen kijken! Je bent toch wel in Antwerpen aan het kijken, hoop ik:)!

Geef een reactie

