Zondagse griezels

Een vochtige dag in een maand waarin de zomer het verste weg lijkt. Ze zeggen dat januari een van de meest depressieve maanden is. Een chronsich tekort aan zonlicht, de weerbots van de eindjaarsfeesten, het geld van de ‘envelopjes’ is op, de voornemens zijn mislukt. De gestopte rokers hervallen het meest rond deze tijd, de diëten worden weer ingeruild voor calorieën. Van mijn persoonlijke voornemens kwam tot hiertoe ook nog niet veel in huis: ik kom nog even veel te laat op even veel plekken en ik ben precies minder content dan voordien. Maar klagen hoeven we niet echt te doen. Op zondag moeten we niet werken, aardbevingen komen hier zelden voor, en veel regen betekent ook vruchtbaarheid…

Een zondagse wandeling door de stad en langs de kaai. ’t Was weer mooi. En ook al was het licht, ik zag toch enkele spoken…
De dame zonder hoofd:

De spooktrein aan de hangars:

De creepy poes met spuit in de bil:

17 gedachtes over “Zondagse griezels

  1. Mooi bewerkte beelden. De derde is ook grappig 🙂
    En wat je vraag op mijn blog betreft, ik zet er enkel nog een link naar nieuwe fotoreeksen op mijn site. Dagelijkse beelden voorlopig enkel op flickr.

  2. Ik heb het persoonlijk lastiger in november en december… dan moet de winter nog beginnen! In januari ben ik hoopvol want in januari klimt de zon al net hoog genoeg om over het huis van de overburen heen bij ons binnen te schijnen. In januari verschijnen de dappere sneeuwklokjes in ons tuintje. En januari is volgende week zelfs al voorbij, en dan is februari, een makkie want een belachelijk kort maandje en dan … dan is het maart en wordt het lente :-)))

  3. Voornemens maak ik al lang niet meer. Uit ervaring heb ik geleerd dat je je daardoor nog ellendiger voelt, want als je ze dan niet kan waarmaken.
    En zoals je al schreef, deze tijd van het jaar voel ik mezelf ook niet zo geweldig. Ik verlang naar de lente, ook in mijn hoofd !

  4. Je geeft in je tekst weer wat velen voelen vrees ik. Heb ook grondig een hekel aan deze periode en snak naar mooi weer, zon en licht. Niettegenstaande mogen we eigenlijk niet klagen, er bestaat veel erger…
    Prachtige reportage heb je hier neergezet. Knappe foto’s.

  5. Mooie foto’s!

    Ik heb een voornemen dat ik kan waarmaken in de leukste periode van het jaar: mijn benen nog eens laten bruinen in de zomer, want miljaarde die zij nog witter dan die van mijn grootvader!

    Persoonlijk vind ik februari de ergste maand. Die is er altijd echt te veel aan, aan de winter. En dan komt er één van de schoonste dagen van het jaar: als ik buiten kom op mijn werk en het is nog licht als ik naar huis fiets. Dan heb ik altijd kriebels in mijn buik. 🙂

Geef een reactie

