Een eenzaam bloemetje…

Dakloosheid hoeft niet per definitie een ‘grauw’ bestaan te zijn. Sommigen zetten zichzelf gewoon in de bloemetjes… (Plantentuin Antwerpen…)
Misschien hield deze mevrouw in betere tijden wel van een bloempje op tafel. De plantentuin stond in ieder geval in volle bloei toen…

5 gedachtes over “Een eenzaam bloemetje…

  1. De kleuren zijn goed. Ik heb dit soort beelden uit Oost-Europa, toen het nog echt Oostblok was, nog op mijn netvlies staan maar daar knalde de grauwheid vanaf. Althans, hoe zeg je dat? Grauwheid knalt niet…. Dit oogt inderdaad best vrolijk. Ik krijg zelf ook ineens zin in een tukkie…

  2. Dit soort onderwerpen raken me zeer. Bij ons in Nederland is het beeld een stuk minder mooi. Ik heb al meerdere keren getwijfeld om een hele dag in stadsdelen als Kanaleneiland, Pendrecht en Bijlmermeer te fotograferen. Juist dat rauwe uit de maatschappij halen is een moeilijke opdracht. Van nature zoek je toch de mooiere plekken op.

    Mooi beeld, in ieder geval. Je laat de dame in kwestie in haar waarde.

  3. Je laat het vrouwtje in haar waardigheid vind ik. Je fotografeert van een afstand, misschien heb je een beetje gêne om haar dicht te naderen. En met die bloemen wordt de grauwheid een beetje zachter.

Geef een reactie

