Tejo

Enkele dagen geleden ben ik met vriendin Saskia foto’s gaan maken van Tejo voor hun website. Tejo is een nieuwe Antwerpse organisatie waar een vrij groot aantal vrijwillige therapeuten gratis gesprekken aanbiedt aan jongeren tussen 10 en 20 jaar. En dit in het kader van kortdurende therapie. Het is een reactie op het grote tekort aan begeleiding van jongeren met psychische problemen. In de sociale sector is het algemeen geweten dat er altijd lange wachtlijsten en te weinig plaatsen zijn. Tejo wil op zijn manier een alternatief bieden. Als maatschappelijk werker ben ik daar erg blij om. Maanden geleden probeerde ik al jongeren door te verwijzen naar hen…
Een jongere in nood moet op een makkelijke manier een gesprek kunnen krijgen met een therapeut vind ik. Zonder zich blauw te betalen.

Iedere keer als ik foto’s maak van huizen/ruimtes vind ik dat extreem moeilijk. Hoe maak je een huis levendig en interessant? Kamers fotograferen. Al die lijnen die scheef gaan staan, stopcontacten en radiators die lelijk in de weg staan, ramen die reflecteren, enz. Ik vind mensen fotograferen veel makkelijker.
Maar ja, we hebben de opdracht volbracht en een selectie van foto’s bezorgd aan de co√∂rdinator. Hopelijk is ze blij… Hieronder enkele impressietjes. De derde tweede foto is door Saskia gemaakt. En ik sta er op…

Tejo ligt in Antwerpen in de Bredestraat nr 2. Voor meer info kan je naar hun website www.tejo.be

Een gedachte over “Tejo

Geef een reactie

