Topmodellen

Een van de leuke kanten aan kleine kinderen is dat ze zo’n leuke modelletjes kunnen zijn voor fotograferende ouders. Ik merk dat ik met Tadeusz binnenkort leuke tijden tegemoet ga. Ik kan hem al vragen om zus of zo te gaan zitten, om zijn tong uit te steken, ergens in of op te kruipen.
Hij houdt er wel nog zijn eigen meningen op na. “Neenee, mama moet fotto make met Tadus die op bed springt!” of “Ik ga zo zitten. Jij moet fotto maken.”
Hij kiest zijn eigen plekjes vaak en als hij geen zin heeft om bijvoorbeeld op een stoel te zitten, dan is hij daar weer gauw weg. Hij vindt lelijke kamerhoeken beter dan de mooie, maar dat komt volgens mij omdat hij zich niet kan voorstellen hoe mijn gezichtspunt er nu precies uitziet. Maar ik voel dat hij steeds beter begrijpt wat ik wil en hij is steeds meer geïnteresseerd in de resultaten. Hij komt telkens op mijn schermpje meekijken. Momenteel komt hij zelf ook wel met leuke ideetjes af. Zijn creativiteit is fris. We lachen veel en we genieten allebei van dat momentje samenzijn.

Ik ben niet zo’n knutselmama, zo’n kinderdingdoemama. Ik zet me zelden met mijn kinderen aan tafel om samen iets te doen. Ik wil de activiteit zelf ook leuk vinden, anders hou ik het niet lang vol. Met foto’s maken amuseer ik me echt en Tadeusz vindt de aandacht ook heerlijk. Als Sven en ik later de foto’s dan bekijken dan beseffen we weer wat voor geweldige kinderen we hebben. Want op foto gaat dat iets makkelijker. Foto’s maken immers wat minder lawaai…
Het enige nadeel is dat jullie, blogbezoekers, (naar jullie goesting misschien te)veel van mijn kinders te zien krijgen…

De pleister op zijn wenkbrauw is van op de dorpel te vallen. Hij ziet er een beetje uit als een bokser ondertussen. De pleister was de enige manier om hem ervan te overtuigen toch wat zalf op dat oog te smeren. Zonder ‘plakketje’ mocht dat niet. Een Tadeusz zonder kwetsuren, dat klopt niet. Als hij nog maar dreigt te genezen dan gooit hij zich wel weer ergens tegenaan.

De andere, onze kleine grote Boris, zal na verloop van tijd ook nog een actief modelletje worden. Maar dan moet ie eerst z’n handen uit z’n mond halen. Nu denkt ie er toch nog maar het zijne van…

10 gedachtes over “Topmodellen

  1. Tiens, hangt op die bakken van de ikea niet zo’n plakkertje met de melding dat je geen kinderen in die bakken mag stockeren 😉 Trouwens die laatste foto is echt wel geweldig!

  2. amai gelukzak met zulke modellen voor hande. En nog meedenken ook!! Het leuke van kinderen is dat zo ongedwonegen en spontaan zijn. Das heerlijk. Ja er breken goede tijden voor jou aan denk ik.

  3. Superfoto’s zeg!
    Ik ken Tadeusz zijn probleem, geen enkele foto in mijn foto-album zonder hechtpleisters op mijn lijf.
    Dienen Boris, daar kan je toch niks aan weigeren, zulke oogjes!

  4. Oh, die doos, dat moet ik onthouden voor Merel, ipv “pas op of ge moogt in de gang gaan staan als ge nie stopt met wenen” zeg ik dan “pas op of ge moogt in de doos kruipen als ge nie stopt met wenen” volgens mij dempt zo’n doos veel beter het geluid dan de deur tussen de living en de gang 🙂

    Enfin, veel plezier met het fotograferen van je schatten, ’t is inderdaad een “samen-dingen-doen-activiteit” waar je een leuker resultaat aan overhoudt dan, laat ons zeggen, een met roze glazuur versierde cupcake ofzo 🙂

Geef een reactie

