Spannend weekend

Vanmiddag heb ik mij een uurtje voor de camera van de heer en blogcollega Dipfico laten vangen. Een uurtje met die kerel in een wei staan en ik weet weer heel goed hoe amateuristisch ik mijn foto’s maak. Gênant amateuristisch… Maar enfin, ik loop tenminste weer even in het midden van mijn schoenen. En ik mag dan misschien technisch niet zo sterk zijn, maar ik amuseer me wel. En da’s toch het belangrijkste, niet?

Voor de rest had ik een rustig weekend met spannende intermezzo’s. Heel spannend was mijn poging om stoofvlees te maken (naar recept van Jeroen Meus). De laatste keer (en enige keer) dat ik dat geprobeerd had – tien jaar geleden – leek het veeleer ajuinsoep. En mijn hele huis rook naar ajuinsoep. En ik had zoveel gemaakt dat ik er een week van moest eten. En niemand wilde meeëten.
Nu was het gelukkig wel een succesvolle operatie. Het lastige aan geslaagde maaltijden is dat ik er teveel van eet. En dat vindt mijn dieet niet leuk.

Een andere spannende onderneming was het bouwen van een ladder met de Kaplablokjes. Ik heb eerst een foto gemaakt voor ik verder bouwde. Meestal sneuvelt de constructie voor de foto gemaakt kan worden. Het is een delicate zaak met zoonlief in de buurt. Je ziet het niet, maar er waren al zes sporten aan mijn ladder:

Op de konijnenwei was ik dus het gewillig konijn van Niko Dipfico (hier zijn wapens aan het opstellen):

En toen ben ik nog naar de speeltuin gefietst. Wie opgelet heeft weet dat het heel erg hard waaide. Tadeusz en ik waaiden soms bijna van de fiets. Ik heb een kwartier staan duwen tegen de schommel en meegehuppeld door het zand. Hij wilde dat ik mee in het huisje kwam zitten (het is eentje met een ‘eerste verdieping’). Ik heb gepast.

En op de terugweg zagen we deze onfortuinlijke glasbak met maagbreuk:

We overleefden het weekend. Ondanks alle spanning.

8 gedachtes over “Spannend weekend

  1. Jou foto’s komen meer uit het leven en hebben meer ziel en die kan je met geen enkele techniek kopen (euh … zonder afbreuk te willen doen aan de mooie fotos van Nico!)

  2. Niet te bescheiden zijn, ik zie hier enkel foto’s die een hoge kwaliteitsnorm hebben!
    Je speelt creatief om met wat je ziet en zet het op een mooie manier digitaal vast!
    Je weet ook het met mooie woorden te omschrijven!
    Leuk dat je eens op bezoek kwam, zo ontdekte ik je mooi blogje!
    Kom zeker nu en dan eens gluren!
    Gr.
    P-TER

  3. Heb net de foto’s van Niko gezien, die zijn idd erg mooi. Maar die van jou ook hoor! (trouwens, die foto’s die hij van jou maakte en op zijn blog plaatste zijn ook mooi).
    Oké, ik heb geen fatsoenlijke camera in huis en maak foto’s met mijn mobiele telefoon, maar weet wél wat ik mooi vind ;D

    Nou, nu staat je mailbox wel vol genoeg met mijn mail, niet?
    Hahaha, als ik eenmaal een blog ontdek ga ik direkt ‘alles’ bij langs!

  4. Prachtig portret van jou door dipfico. 😉

    Je weet maar al te goed dat je mooie foto’s maakt. 😉 Jouw blog was trouwens mijn aanzet om zelf te leren fotograferen. Ik was wel altijd geboeid door foto’s, maar ik fotografeerde echt nooit. Tot ik jouw blog tegenkwam, en om van ’t gezaag van Elza D af te zijn. ;-)))))

Geef een reactie

