Dina

Afgelopen vrijdag ging ik een onbekende oppikken van de luchthaven. Ik kom vrijwel nooit in de buurt van Brussel met de auto. Ik ben bang dat ik er zal verdwalen en nooit meer teruggevonden zal worden. Maar ik had toch besloten om de vragende partij ter wille te zijn en het desbetreffende veertienjarige Zweedse nichtje op te halen. Ik ben er geraakt, zonder verdwalen en ik was op tijd. Ik geraakte alleen wat gestresseerd door alle parkings daar in Zaventem. Dan slaat mijn intern kompas – dat hoe dan ook al zeer slecht werkt – helemaal op hol…

Dina reisde alleen. Ik moest mijn handtekening zetten voor ik ze meekreeg. Meer werd me niet gevraagd. Als je slechte bedoelingen hebt, kan je maar beter een vrouw zijn. Niemand verdenkt een vrouw van boosaardigheden, volgens mij.
Ik had me op voorhand wel afgevraagd hoe een veertienjarige er ook al weer uitziet. Ik wist het niet. En dat is niet verwonderlijk. Veertienjarigen kunnen immers alles zijn: klein of groot. Pukkelig of spiegelglad. Kind en/of vrouw. Hip of seutig. Slimvolwassen of dwaas/valsvolwassen.

Dina bleek van alles het beste te zijn. Maar ze was wel moe.

Waar ik haar moest afzetten was een hondje. Dat werd helemaal verliefd op haar:

7 gedachtes over “Dina

Geef een reactie

