Monsters

Kinderen hebben niet veel nodig om hun fantasie te laten werken. Alles kan een voedingsbodem zijn om schrik te krijgen. Zoontje Tadeusz is met zijn bijna drie jaartjes achter de kiezen helemaal rijp voor allerlei vreemde angsten. Kinderen beleven dan ook spannende avonturen in een doodgewoon huis. Tadeusz heeft het de laatste weken erg moeilijk om te gaan slapen. Als we hem te slapen leggen duurt het niet lang of hij zit onder de trap. Hij zegt dat hij bang is voor de beer. Na ondervraging blijkt de beer wel buiten te zijn, maar dat belet Tadeusz niet om zich onder de draaitrap te verschuilen. Ook leeuwen en krokodillen passeren ons huis blijkbaar regelmatig. Vorige week werd hij wakker en riep hij: “Mama! Mijn tutje is weggelopen!” En ik hoorde een collegamoeder wiens dochter wenend was wakker geworden. Haar knuffels hadden haar gebeten.

Toen ik klein was zag ik ook overal kabouters en krokodillen in het behang verstopt en in de ballatum bij mijn tante zag ik grote veldslagen uitgevochten worden. Er loerden altijd gevaren in het donker… Maar soms heb je niet veel fantasie nodig om in de natuur de gevaren te ontwaren…

4 gedachtes over “Monsters

  1. Wat een gave foto’s weer. (ik val in herhaling hier…) Wolf heeft ook zo’n grote fantasie; overal zitten monsters. Krokodillen ook trouwens ja. Die boom is schitterend!

  2. Knappe foto’s! Vooral die tweede vind ik “Wwaow”

    Als ik samen met mijn grote kinderen het bos intrek, zijn we nog altijd op zoek naar elfen, kabouters en aanverwanten. Stamt vanuit de tijd toen ze nog klein waren. We maakten er een spel van om van alles te zien in takken, mos, bomen.. En dat is er nooit meer helemaal uitgegaan.
    Mijn dochter die met fotografie bezig is vraagt me regelmatig of ik meega… elfjes zoeken 🙂

Geef een reactie

