Rosabag, een nieuwe liefde

Vorige week kreeg ik via Lilith van Tales of the Crib een handtasje in leenbezit. Ik mocht ‘m een weekje besnuffelen, gebruiken, volgooien en aaien. En vooral dat aaien heb ik veel gedaan. Nu hij naar de volgende blogger moet, laat ik ‘m namelijk niet graag meer gaan.

Het is een Rosabag, een handtas/fototas die rondreist en logeert bij bloggers die er dan hun mening over op het grote wereldwijde web gooien. Ik ben een van die gelukkigen. Of misschien eerder een van de ongelukkigen. Want een mens is gelukkig tot hij beseft wat hij mist. Ik heb geproefd. En dan is er geen weg terug. Ik vrees dat er voor mij niet veel anders op zal zitten dan er zelf eentje te kopen. Of misschien moeten ze hem maar gewoon komen afpakken… 🙂

Het is een grote lederen zacht skailederen wondertas. Wat daar allemaal in gaat! En het is niet zoals bij andere grote sjakosjen dat je er altijd (altijd!) alles (alles!) in verliest. Deze is zo strak en zo te compartimenteren (bestaat dat woord wel?) met stevige velcro tussenschotjes dat je nooit het overzicht verliest. En dat is nu net wat mij gewoonlijk altijd overkomt. Ik sta soms een kwartier naar mijn sleutels te zoeken en als ik ze dan gevonden heb dan zitten ze vast onder het een of het ander onbenulligheidje en dan moet ik uiteindelijk toch nog de hele tas uitladen. Maar in de week dat ik de Rosabag met de naam Sophia bij me had vond ik altijd alles vlotjes terug.

En een laadcapaciteit om u tegen te zeggen. Ik kon er makkelijk mijn camera in kwijt + flits + extra lens + de gebruikelijke rommel (portefeuille, agenda, telefoon, balpennen, sleutels, lippenbalsem, handencrème, notitieboekje). En dan kon er nog een papfles in voor mijn borelingetjes Boris + een pamper + een pakje vochtige doekjes. En bovenop gooide ik dan nog een tijdschriftje. Ging allemaal! Het scheelde niet veel of ik had de buggy thuisgelaten en Boris gewoon in mijn handtas gestoken.
Ze voelt lekker, ziet er mooi uit en je ziet er niet uit alsof je veertien dagen op verlof vertrekt, zoals bij sommige andere grote handtassen.

Ik draag mijn handtassen normaal gezien altijd kruislings (zo over het hoofd). Dat gaat ook met deze Sophia, maar daar is ze toch wat te groot voor. Ze hangt er dan maar plomp bij, vind ik. En aan één schouder, dat ben ik niet echt gewend. Ik heb mijn handen graag vrij en dat gaat zo niet goed. Maar ik denk dat de voordelen toch iets te groot zijn om daarover te zeveren.
Dit zou een roze handtas moeten zijn, maar dat is het niet. Ze is rood, naar het bordeaux toe. Mooi, maar misschien toch een tikje te volwassen van kleur voor mijn eeuwig jeugdige geest. Maar niet getreurd! Er zijn nog kleurtjes! Ik knipoog al naar Julia en Olivia…
Check: http://shop.havearosa.com/

12 gedachtes over “Rosabag, een nieuwe liefde

  1. En toch vind ik het kruiselings dragen van je handtas idd geen overbodige luxe. Zo heb je idd je handen vrij voor andere dingen. Zelf hou ik niet zo van die supergrote handtassen. Ik heb het dus steeds moeilijk om een nieuwe handtas te vinden.

  2. Wat gaaf dat je ‘m mocht proberen! Ik heb er al meerdere malen naar gekeken omdat ik zocht naar een goede en beetje mooie cameratas. (vooral die combinatie, goed & mooi, is bijna onmogelijk waar het gaat om fototassen, vind ik)
    Tis ‘m niet geworden uiteindelijk, ik heb nu gekozen voor een neopreen simpele hoes van Crumpler (deze: http://bit.ly/gufGMH) voor om m’n camera + 18-200 mm VR en neem ‘m gewoon mee in mijn ‘normale’ tas.
    Maar als ik de tas hier dan weer zie, slaat de twijfel toch toe. Al zou ik ook graag een iets minder volwassen kleur willen ja, misschien ga ik dan alsnog overstag. 😉

  3. Pingback: Sophia op bezoek » Ake van der Velden – Photography – blog

  4. Pingback: Het leven als framboos « Ysabje's Blog

  5. Pingback: Verliefd op Sophia « Over madrina's eigen kleine fijne wereld…

  6. Ik heb ze ook gekocht, Ysabje. Na het tekstje van u en Lilith ben ik ook overstag gegaan. Ik heb Sophia de allereerste keer uitgetest toen ik op reis was, ze heeft meteen haar kwaliteiten bewezen.

  7. Pingback: Getest: Duracell USB-oplader + Giveaway! « Ysabje's Blog

  8. Pingback: Voordelen van de bloggerij (+ craft it forward) « Ysabje's Blog

Geef een reactie

