Bobble

Ik heb een Bobble. Mijn bazin zal content zijn. Op het werk krijgen we wegens milieuoverwegingen geen flessenwater meer. We drinken Britafilterwater. Bah. Ik vind dat water om te beginnen niet lekker en als ik water wil drinken is de kan meestal leeg en moet ze bijgevuld worden. Wachten tot het water doorgelopen is kan natuurlijk wel, maar naar dat gedruppel luisteren heeft mij nooit zo bekoord. En het stimuleert de blaas, dat druppelen.
Ik breng dus eigen drank in vervuilende flessen mee wat het groene hart van mijn bazin regelmatig tot opstandig gepruttel brengt. Nu is dat euvel dus verholpen. Ik heb een Bobble. Het water wordt gefilterd terwijl je drinkt. Trendy! Naar ’t schijnt toch.

De toestand van de aarde verontrust mij mateloos, en ik hou veel rekening met haar, maar ik behoor zeker niet tot de milieubewustste (amai, dat woord klopt precies niet) mensen. Ik neem nog gemakkelijk de auto, doe de afwas met de hand (ik las gisteren in de krant dat je het nooit kan halen van de afwasmachine als het gaat over zuinigheid). Ik laat toestellen in standby staan. Ik heb een oude vraatzuchtige wasmachine en laat die niet altijd in weekendtarief draaien. Ik drink het heerlijke flessenwater van Mont Roucous. Ik gebruik lang niet altijd oplaadbare batterijen. Het kan altijd beter.
Maar nu is er dus mijn Bobble. Ze past helemaal in het milieubewuste denken en ziet er leuk uit. Den baas kan niet meer mopperen en misschien mag ik toch nog naar de hemel.
De foto kon misschien beter, maar ja, altijd zo dicht bij de perfectie zitten, dat is het ook niet, hΓ©. πŸ™‚

11 gedachtes over “Bobble

  1. Machine in het weekend laten draaien bespaart helemaal geen elektriciteit, alleen maar geld, dus dat maakt niet veel uit voor je ecologische verantwoordheid πŸ˜‰

    Wat de afwas betreft, hier een kritisch blogstuk over dat artikel: http://lowimpactman.wordpress.com/2011/03/29/over-paarden-en-vaatwassers/

    Voor de rest: goed bezig. En vooral uw bazin πŸ™‚ Flessenwater is inderdaad totaal overbodig en zo.
    http://www.albinoblacksheep.com/image/watertruth πŸ˜‰
    Ik drink al een paar jaar kraantjeswater (niet gefilterd, hoeft eigenlijk niet hoor, alles is gefilterd). En ik heb altijd mijn eigen flesje mee naar het werk, handig… πŸ™‚

Geef een reactie

