Wat losse flodders

Wat ik de laatste dagen zoal zag. Of beter: waar ik eraan dacht mijn fototoestel boven te halen:

De schoonheid van de metalen kinderpret. Speeltuintjespeeltuintje! Zou Tadeusz zeggen…

Bij de foto hieronder zei meneer Tadeusz: Mama! Stop nuuu met foto maken! Wij moeten naar die speeltuintje met die grote schuifaf!:

Het groen van ‘den Of’. Tadeusz wilde in het (opblaasbaar) zwembad. Ik zei dat het te koud was. Tadeusz antwoordde dat we het zwembad dan binnen moesten zetten. Waarom zo’n dingen niet gaan, gaat zijn petje echt te boven. Totaal belachelijke en onzinnige excuses dat die volwassenen gebruiken.

Tadeusz met vriend Ruben. Ruben houdt van treintjes. ’s Ochtends gaat hij de slakken in de tuin zoeken en dan zet hij ze allemaal achter elkaar. Als een treintje. Hier legt hij uit hoe het moet:

Julius, de zwevende zenmeester van tien jaar oud:

En vandaag een vliegende sigaar van een goed jaar:

(Het valt me trouwens wel op dat ik voornamelijk ‘staande foto’s’ maak. Waarom weet ik niet…)

8 gedachtes over “Wat losse flodders

    • @ Jeroen: moest je het aan mij vragen zou ik ook zeggen dat ik liever liggende foto’s maak, maar uit de realiteit blijkt dat het overgrote deel van de gemaakte foto’s gewoon staande zijn. Ik vind het zelf een vreemde vaststelling…

      • wel, bij mij zijn ze ook vooral staande, een vaststelling die enkele maanden geleden ook maakte, ik was aan het denken om me eens een tijd lang te verplichten liggende te maken, maar het is er nog niet van gekomen…

Geef een reactie

