Capsule

Gisteren was het weer een optreden van Capsule in het Zuiderspershuis. Ik propte al mijn mannen – de twee zonen en hun vader – in bed (het duurde een dik uur voor ze allemaal uitgebleit en uitgezaagd waren) en sprong op mijn fiets. Sinds ik kinderen heb is buitengaan na acht uur niet meer zo evident, dus als het dan eens gebeurt is het altijd al speciaal op zich. Als het dan donker wordt voel ik me een beetje stout. Zo van: amai, het is donker en ik ben niet thuis bij mijn kinderen; zo onverantwoord en spannend!

Het was naar het schijnt redelijk lang geleden dat Capsule nog had opgetreden. Ik zo blij dat ik er nu nog eens kon bijzijn. Het werd een heerlijk optreden vol humor en warmte. Capsule is een donker stemmenfestijn met een zoete nasmaak. Stemmen met franjes die alle kanten opgaan. Capsule smaakt altijd naar meer! Ik blijf eeuwig fan!

De laatste keer dat ik op deze blog iets schreef over Capsule (april 2009) had ik problemen met concertfoto’s maken en besloot ik dat ik concertfotografie niet leuk vond. Nu vind ik het al veel leuker! (Nu heb ik een flits en een 50 mm lensje). Het blijft iets aparts, maar ik vond het heel plezant om te doen, op zoek te gaan naar leuke beelden.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Mijn favorieten zijn trouwens (ze zitten ook in de slideshow):

11 gedachtes over “Capsule

    • @ Mike: ik flits naar boven, dus da’s al minder lastig, maar ik weet niet of ze het leuk vinden of niet. Ik heb nog geen opmerkingen gekregen. Ik denk dat het hoe dan ook leuker is zonder flits, maar ja, dat lukt me niet met mijn lens.

      • Waarom zou dat niet lukken met je lens? Is het een f/1.4 of f/1.8?
        Je camera moet wel hoge iso-waarden aankunnen natuurlijk (alhoewel ruis voor dergelijke foto’s helemaal niet erg is, vind ik).

      • @ steven: ik heb een f/1.4. In principe kan hij dat wel aan, maar het blijft dan toch wringen en trekken aan die waarden. En mijn 1600 is toch niet zo tof hoor. Ik hou wel van dat flitsen. maar ja, de omstaanders misschien niet zo. ik zie die flits trouwens eigenlijk niet. ik kijk dan door het venstertje… 🙂

      • Organisatoren en artiesten hebben mij dat in het begin eigenlijk altijd gevraagd, ik neem nu gewoon nooit nog een flits mee naar concerten (hoewel ik dat dit jaar véél te weinig gedaan heb, tijd…)

  1. Hele knappe foto’s! Ik ken de groep niet, maar ik zal eens uitpiepen welke muziek ze maken, je maakt me nieuwsgierig!

    Normaal vlieg je buiten op een optreden als je begint te flitsen….
    Zelf gebruik ik er ook mijn 50mm f1,4 voor, op 800ISO max. Meestal met centrale lichtmeting. En dat lukt best hoor! hoewel ik natuurlijk droom van de 85mm f1,4… maar die kost toch 5 keer meer dan de 50 😦

Geef een reactie

