Big valies…

Dinsdag moest ik een paar vikingen gaan oppikken in Zaventem. De luchthaven boezemt mij altijd wat angst in. Ik ben bang voor verdwalen. Maar ik ben er in feite nog nooit verdwaald. Door die angst ben ik er wel telkens veel te vroeg. Ik calculeer meestal een uurtje verdwaaltijd in, die bij gebrek aan verkeerdrijden ter plaatse omgezet wordt naar tijdschriftkoffietijd.
Ik was dus een tijdje in de aankomsthal. Ik hoorde heel wat mensen ‘allereerste woorden’ tegen elkaar zeggen. Opgeschreven is het bijlange niet zo grappig als in werkelijkheid.
Men zou denken dat ‘hallo, hoe was je vlucht’ en ‘ik ben blij je te zien’ en ‘kom eens hier dat ik u een kus geef’ standaardstarters zijn. Maar nee. Mensen vallen soms met de gekste deuren in huis. Het moet leuk zou zijn om eens een dag te komen luisteren naar die eerste woorden. Ik schreef er ter plaatse een paar op een papiertje:

– “Goh amai. Ik ben blij dat er eens iemand staat.”

– “Bomma!” (kind van ongeveer tien vliegt zijn bomma rond de nek). “Ik heb de piramides gezien in ’t vliegtuig!”

– “Ik stond hier al van half acht vandemorgen. Tot twaalf. Dan ben ik naar huis gegaan en nu sta ik hier terug van vijf uur!” (zegt de ‘opwachter’) Dan pas volgt er een groet en een kus en een vraag over hoe de vlucht was.

– Zestienjarige ziet zijn vader wachten. Hij zwaait hiphopgewijs een paar vingers in de lucht en zegt verder niks. Hij volgt vader naar buiten.

– Kind van ongeveer vijf springt een gat in de lucht als hij zijn moeder met haar koffer ziet. Hij loopt naar haar toe om… haar een piepklein plastieken speelgoedprul te tonen. Niks kus, niks hallo. Alleen dat surpise-ei-cadeautje…

– “Oh! Is this your big valies!?” (wat teleurgesteld). Blijkbaar had de gast gemeld dat ze zoveel speculaaspasta wilde mee terugnemen als ze kon dragen.

Hier ziet u de opperviking die ik moest ophalen:

9 gedachtes over “Big valies…

Geef een reactie

