Stoepkrijtactie pleegzorg provincie Antwerpen

Zaterdag hing ik eraan voor een paar uurtjes werk. Op de dageraadplaats. Pleegzorg Provincie Antwerpen organiseerde een stoepkrijtactie. Omdat we pleegouders zoeken. Veel. Dit jaar hebben we een tekort voor 300 (!) kinderen. Da’s niet niks, hé. Daar wil een mens al wel eens zijn zaterdag voor inzetten.

Het was de bedoeling dat we voorbijgangers met kinderen zouden aanspreken en terwijl de kinderen een tekening maken met stoepkrijt zouden wij de ouders kunnen warm maken en informatie geven over pleegzorg. We stonden met optimistisch gemoed de wind en de regen te trotseren, maar de grote massa geïnteresseerden bleef uit. Deze vochtige zomer liet al veel plannen in het water vallen. Helaas. Maar de pers was er! En de paar mensen die we gesproken hebben waren erg geïnteresseerd. Wie weet hebben we weer wat kindertjes een extra kans op een warme thuis gegeven! (en droge sloefen).

6 gedachtes over “Stoepkrijtactie pleegzorg provincie Antwerpen

  1. Ik dacht eerst: deze actie lijkt me leuker dan de vorige. Maar het weer zat weer tegen hè! Gelukkig is het op het nieuws geweest, zal ook wel helpen, hoop ik.

  2. Mooie actie. Mijn ouders waren pleegouders, ik vond dat super. Er is er zelfs eentje blijven plakken. Inmiddels draagt ze ook onze achternaam en is ze niet alleen tante, maar ook meter van mijn dochter.

Geef een reactie

