De macht van de mannen

De wereld is vandaag veranderd. Twee mensen hebben zich bekwaamd. Het mag onbenullig lijken, maar vergis u niet! Het verandert alles. Vanaf nu zal de wereld daveren. Omstaanders zullen sidderen van ontzag, vijanden zullen wegkruipen in het donkerste duister van hun angst! Deze twee mannen, met hun nieuw verworven vaardigheden en hun buitennatuurlijke krachten, zijn klaar voor heldhaftige daden. Hip hoera!

Wapenfeit 1:
Tadeusz de Dappere smeerde een boterham. Eigenhandig! Zonder hulp van buitenaf en met een meedogenloos wapen! Hij toonde geen vrees, maar louter lef en doorzettingsvermogen. Dat zijn cape aan de verkeerde kant van zijn nek hangt is slechts een detail. Bij de volgende boterham zal zijn cape wapperen in de wind en zal de vegetarische paté als een spiegel op het brood liggen. Hoezee!

Wapenfeit 2:
Boris de Onoverwinnelijke stapt! Bij het ochtendkrieken zat er niets dan vastberadenheid en vaste tred in hem. Hij besloot het juk van de afhankelijkheid van zich af te gooien. Vanaf vandaag ligt de wereld aan zìjn voeten in plaats van omgekeerd! Hij draafde vlotjes drie meter, onverschrokken. Dat de camera slechts een vage en zeer korte flits toont, zegt alleen maar iets over de ondeskundigheid van de filmer. (En nadien wandelde deze held nog vele meters. Zo bescheiden is ie dat hij het liever buiten beeld doet). Maar onthoud: Naast de beklimming van alles wat hoog is, zal Boris vanaf heden ook alles wat ver is trotseren! Jochei!

20 reacties

  1. Dat gaat niet lang meer duren of Tadeusz opent hier zijn eigen kookblog.

    Het beste dat je je kinderen kan meegeven : zelfstandigheid. Een win-win situatie.

    Hahahaha, Boris kon wel over de draad klimmen, maar daarna niet gaan lopen? Vanaf heden opletten geblazen.

    /me drukt : vindikleuk

  2. Zo schoon beschreven… Ik hoop dat Boris niet genoeg kan krijgen van dat stappen en op het einde van de dag zo doodmoe gestapt is dat hij jullie een ononderbroken nachtrust gunt :-)!

    • @ zusjesenzo: ik hoop dat ook! en ik durf het nog niet hardop te zeggen, maar hij sloeg vannacht een fles over! ik lag er van wakker, zo vreemd vond ik het… 🙂

  3. Oh, ik dacht net hetzelfde: dat Boris zich maar goed moe stapt en jullie weer laat slapen.
    En hoera voor Tadeusz! Zijn cape… jij weet toch echt van alles een sprookje te maken 🙂

    • @ hans: ik weet niet of je de afgelopen weken mijn blog hebt gelezen: er zijn geen veilige hoogtes in ons huis meer. boris klimt al weken overal op. het probleem is dat hij zich nu vooral rap uit de voeten zal kunnen maken als hij weer iets heeft meeggegrabbeld dat niet mocht…

      • @ysabje: ik heb enkele jaren geleden huskies gehad, je weet wel, van die sneeuwhonden. Prachtige beesten, maar niet gemakkelijk om binnen een bedrading te houden. Ze breken constant uit. Tot ik op het laatst stroomdraad had voorzien en toen ging het uiteindelijk beter. De honden zijn ondertussen in de hondenhemel, maar die stroomdraad met dat apparaatje heb ik nog. Misschien een oplossing om de kids overal van af te houden. Het is geen 220 wat ze door hun lijfje krijgen maar gewoon een schokje. Laat maar iets weten als je interesse hebt.

  4. Ferme Zonen 🙂

    Wij hebben dat bordje van Tadeusz ook. Van Planta, niet waar? 🙂 Het is Nora haar lievelingsbord trouwens… En ik maar mooie, kewle borden van de Hema kopen 😀

    • @ Tamara: inderdaad een plantabord, zo’n reclameding. en we eten geeneens planta. gelukkig is tadeusz minder geïnteresseerd in zijn bord. Maar dat bestek met de polkadots, daar begaat ie ongelukken voor!

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.