Bip Bip Boera Boris!

En plots werd de baby een jaar. Gedaan met baby’s in dit huis. Nu zijn er dreumesen en kleuters. Het lijkt hier wel een fantasyverhaal met kaboutersoorten en kleine trolletjes.
Ik had een doosje met wel twaalf kaarsjes in, maar de aanwezige feestvierders vonden dat er echt maar een kaarsje op de taart mocht.
(In maart heb ik er nu nog vier voor Tadeusz, in oktober weer twee voor mister Boris, en dan kan ik in maart 2013 de vijf laatste kaarsjes gebruiken voor T. Ik het al in mijn agenda zetten voor september 2013: kaarsjes kopen voor op de taart. De vlaggetjes zijn van plastiek en kunnen in theorie nog zestig jaar voort.)
Een eenjarige begrijpt over het algemeen niet zoveel van de drukte, vermoed ik. Al die bekende gezichten bij elkaar, die plots in vreemdsoortig gezang uitbarsten en hippipipiep roepen. Ze lachen allemaal zo gek naar hem en geven hem kleurrijke pakketjes. Maar de strikjes en de papiertjes die zo interessant zijn worden weggehaald. Gewoon in de vuilbak! Waar hij zelfs niets mag uithalen! Gelukkig zijn de dingen onder de papiertjes ook nog wel een beetje leuk. Een beetje.
De taart, waar iedereen zo vrolijk over doet, is helemaal niet zo lekker. Geef Boris maar gewoon een rijstkoek. Het leukste aan de taart, dat kaarsje, is er maar even. Broer blaast het fijne vlammetje weg.

Ik weet niet waarom, maar mijn kinderen blijken altijd te verjaren op dagen dat ik slecht geslapen heb, dat we ziek zijn of gewoon een mindere dag hebben. Met een hormonaal geïnspireerd humeur heb ik weerbarstige vlaggetjes gehangen. Dat gaf een interessante pool van emoties.
Gelukkig is zo’n kind van één er nog niet helemaal bij. Als de foto’s maar leuk zijn. Dan is de herinnering ten minste geslaagd.

Het werd uiteindelijk nog een toffe dag. Mijn hormonen moesten het onderspit delven en de taart was keilekker…

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

8 gedachtes over “Bip Bip Boera Boris!

Geef een reactie

