De magie van de Tenace

Zondag belandde ik nog eens op de boot van Gerd. Alleen ligt die nu al lang niet meer in het Waalse Tubize, maar wel in Antwerpen! De Tenace, de buurtboot van de Cadixwijk, ligt aan het MadrasTerras in het Houtdok en dat bleek een waar paradijsje te zijn. We konden er eten voor 5 euro, de laatste zonnestralen opslorpen en genieten van aangenaam gezelschap. De kinderen bouwden weer heerlijke jeugdherinneringen en het was heel eventjes vakantie op een zondag. Sommige mensen hebben talent voor pure ‘krakkemikkige’ schoonheid.

8 gedachtes over “De magie van de Tenace

  1. Ook na het lezen van je linkvehaal ben ik er niet uit. Jij kent die mevrouw van de toiletten als een persoonlijke kennis of je kent ze omdat je er kan gaan eten (restaurant)? Euh… veel woorden om te vragen : is dat een alternatieve eetgelegenheid voor iedereen?

    De Cadixstraat… ik ging er ooit nog naar school. (Toen ik Johnny Rotten nog wilde knippen)

  2. @ Jeroen: het eten was heel lekker!

    @ zapnimfje: ik ken deze mevrouw al heel mijn leven. Het is een vriendin van mijn moeder. Ze heeft altijd zotte projectjes die voor iedereen toegankelijk zijn. Dat is de bedoeling echt wel. Je kan daar dus gaan eten als je dat wil, maar als je wil weten wanneer ze zo’n eten organiseren dan moet je lid worden van hun facebookpagina van convoi exceptionnel, da’s de vzw waaronder al die dingen gebeuren. Ook de VTM (verenigde toiletmadammen) zit daar volgens mij onder. Maar een restaurant zou ik het niet noemen: volkskeuken is een goei woord: met overschotten van winkels en biologische producten en dergelijke een maaltijd ineen steken en die aan een goedkope prijs aanbieden aan degenen die komen opdagen. en als het op is, is het op.

Geef een reactie

