Leven na de griep

Af en toe gebeuren er in een camera dingen die ik niet voorzie. In feite gebeurt dat erg veel, want ik speel liever dan echt op te letten, maar soms is het écht niet te voorzien. Vandaag droop er laat-herfstlicht over de namiddag. Als honing was het. Maar het was niet dat licht dat je begin september hebt. Er zat al een dosisje winterlicht bij, een tikje minder geel.
Daar ik de afgelopen dagen in dé griephel heb vertoefd was al dat licht eerst verblindend en pijnlijk, maar na een half uurtje versterkend en lekker. Ik heb me vanmiddag naar buiten gesleept in koortsmodus, als een stervende gorilla, op wankele benen, snuivend en kreunend, maar ben teruggekeerd als een berenwelp, nog wat wankel en trillend, maar terug met potentieel.

Door dat licht en kinderen ging ik aan de camera en er gebeurden vreemde dingen. Nu ja, vond ik toch.
Tadeusz klom met vriend R. in een boom en ik maakte foto’s door het bladerdek. Nu zijn blaadjes op de achtergrond waar licht doorvalt meestal wel een hit, maar ook nog blaadjes tussenin en voor en naast en overal, dat kom je niet zo snel tegen. Toen ik thuiskwam zag ik het speciale effect pas goed. Het lijkt wel of de bomen rondom door dik glas gefotografeerd zijn waardoor er sterke vervormingen optreden.

Tadeusz mag er wel wat scheefgesmoeld op lachen, het gaat over het effect rondom zijn smoeltje en dus niet over zijn tong of zo.

Boven het hoofdje van vriendje R. treed het effect opnieuw op. En zo heb ik er dus nog een aantal. Ik had het nog niet eerder gezien, maar het lijkt me een effectje om te onthouden…

En voor de rest zijn kinderen in licht vaak een plezier om achterna te rennen met een camera. Ach ja, rennen is misschien wat eufemistisch voor mijn gehobbel, maar in blogland mag er wel al eens iets verbloemd worden, hé. Een zieke moeder mag in haar koortswanen haar zelfbeeld toch wat optimistisch opsmukken, niet?

10 gedachtes over “Leven na de griep

  1. Ik wil ook zo’n fototoestel. Met het onze bak ik er niks van. (Of het moest natuurlijk aan mij liggen).
    Van een dag als vandaag zou je op slag genezen! Op naar een ziekloze verdere herfst/winter.

  2. Ik vind ze super geslaagd! Die koorts doet je goed… 🙂
    Mag ik je vragen met welke camera jij werkt en welke lens je hiervoor gebruikt hebt!
    Mijn oudste zoon doet in mei zijn plechtige communie en ik ben op zoek naar inspiratie voor de foto’s. Dus als je tips hebt…..ze zijn meer dan welkom.

Geef een reactie

