Keek op de week

In een wolk van paracetamol hang ik voor mijn scherm. De griep velde me opnieuw. Op nog geen maand tijd ben ik al tweemaal gevloerd door een virus dat ik met niet kan zien. Maar ondanks de onzichtbaarheid weet het dingetje zich wel kenbaar te maken. Ik denk dat het alleen maar bij deze dag boordevol ledigheid zal blijven. Ik heb vandaag zo hard genikst dat mijn lijf zich optimaal met terugvechten heeft kunnen bezighouden.
Nu, vlakbij middernacht, geef ik nog wat beeld mee van de afgelopen tijd. Een soort keek op de week. Maar ik denk dat sommige dingen al wat langer geleden zijn dan een week.

Ik passeerde aan de Antwerp Tower. Ik zag daar een reusachtige rups het gebouw beklimmen. Dat ik er nadien niks van in de krant heb gelezen verbaast me nog steeds:

Ik ging afgelopen weekend naar de derde editie van Tapas & Ropas. Een kledingruil met simpele en weinig directieve regels. De genialiteit van dit simpel concept wordt keer op keer bekrachtigd. Ik stel voor dat er overal in Vlaanderen en daarbuiten Tapas & Ropas’en georganiseerd worden. We zouden allemaal veel contentere vrouwen zijn. Het kost nauwelijks tijd, bespaart geld en moeite, versterkt contacten, doet nieuwe gelijkgezinden ontmoeten en is goed voor het zelfbeeld. Ik liep er wederom buiten met een hele nieuwe garderobe, die me niks gekost heeft, en ik werd bevrijd van al die miskopen en vergeten kledingstukken die in de hoek van de kast alleen maar stof maakten.

Op de terugweg passeerde ik aan Park Spoor Noord waar een instagramkiekje in de vlucht gemaakt werd. Ik vind dat het een platenhoes is. Nu alleen nog muzikanten vinden die er de muziek bij maken:

De volgende dag was ik wreed in mijn nopjes met mijn Dries Van Noten-rok (een zeer zeldzame foto van mezelf op deze blog!):

En ik dronk koffie met de immer schone Florence. Die haar schone Diana bijhad:

Alleeja, koffie is misschien een groot woord. Het was eerder een vloeibaar snoepje in een groot glas. Soms moet een mens er eens volledig over kunnen gaan. Alle remmen los. Heerlijk! (dank u Normocoffee!):

En als ik niet aan het werk was of met mijn kinderen aan het worstelen, dan heb ik wat gespeeld met de iPhone en geknutseld met de beschikbare apps:

In feite mag ik niet klagen. Mijn leven gaat goed. Ik begin volgende week op een nieuwe job waar ik veel zin in heb en die griep, die krijg ik er wel onder.

21 gedachtes over “Keek op de week

  1. Leuke kijk op je week. Dat van die rok vond ik ook geweldig lachwekkend!

    En verder, jij bent tenminste ziek voordat je aan je nieuwe job begint… ziek zijn op de nieuwe job is net iets minder… 😦

  2. Dat drieluik is wel heel mooi!

    Hopelijk gaat het snel weer beter met je.

    Toevallig geen zin om een bloggerssamenkomst te houden in het fotomuseum voor de tentoonstelling van Peter Lindbergh?

  3. Die ‘rups’ op de Antwerp Tower (knappe foto, overigens) is een stortkoker. Niks krantwaardigs, dus, tenzij je het bouwaannemerskrantje bedoelt. πŸ˜‰

  4. Opnieuw sfeervolle beelden. Ik heb ze wel al eens zien passeren op Instagram natuurlijk. Post eens wat meer foto’s van de immer schone Florence πŸ˜‰

    Zo’n blogbijeenkomst zie ik wel zitten, is al erg lang geleden trouwens dat ik er nog eentje heb zien passeren.

Geef een reactie

