Onsamenhangende strategie

Ik heb vandaag wat last van richtingloosheid. Ik kom er niet goed uit met wat voor persoonlijke onzin ik u vandaag zal bestoken. Mijn blogpostjes ontstaan meestal door wat door de foto’s van de laatste dagen te struinen en me daardoor tot verhaaltjes laten inspireren. Soms komt er iets. Soms komt er niks. En soms komen er halve ideetjes die dan een paar dagen liggen gisten in mijn hoofd.
Vandaag krijg ik het niet geordend. Het blijft een rommeltje. Het wordt maar ‘nachter en nachter'(dat zei Tadeusz vorige keer) en ik wil graag dat het hart van mijn blog blijft kloppen. U krijgt dus het vormeloze omelet van gedachten en beelden op uw bord gekwakt…

Ik ben de laatste tijd weer wat enthousiaster over zwartwit. Het ontbreken van kleur is vaak toch een verrijking. Toch vreemd dat je iets toevoegt door kleuren weg te nemen…
Hier droomt Boris de wereld weg:

Schoonvader Fons heeft zo’n mooie blik. Hij kijkt naar zijn kleinzoon. Je ziet de kleinzoon door zijn ogen.
Jammer van de mensen op de achtergrond. Die verstoren het geheel, vind ik.

Dit nattevoetenverkeersbord is zo zielig. Het staat daar met zijn rug naar ons naar het water – waar hij instaat – te kijken.

Behalve zwartwit drong er zich ook wat kleur op. Hier ontbreekt er misschien geen kleur, maar dan toch iets anders…

Boris houdt van voorwerpen. Hier bespreekt hij de te volgen strategie met de plaatselijke bloempotjes:

Strategie zit in de familie, blijkbaar. Tadeusz stelt zijn vliegdekschip ook nogal strategisch op:

Misschien is strategie het woord dat de boel hier vandaag samenhoudt. Want Boris leert soep eten. Ineens goed. Rodebietensoep. Daar moeten strategische sabotageredenen achterzitten. Dat kan toch niet anders. Het was de moeite. Dat kan ik u verzekeren. En het moest in kleur. Dat begrijpt u wel…

15 gedachtes over “Onsamenhangende strategie

  1. Oh boy! Ge hebt die kleinste toch het pak van zijn leven gegeven na dat soepgedoe? 🙂

    Die mensen achter de Fons storen niet vind ik. Het maakt de foto juist fijn levendig. Wat ne knappe mens trouwens!

    • @ katrien: nee, hoe kan ik hem daar nu voor straffen? hij is zo blij met een lepel en wat kleur. hij krijgt wel maar een keer per maand een lepel in zijn handen. en hij is na dit grapje wel met kleren en al in de douche gegaan. 🙂

Geef een reactie

