Muts

Een winterprik. Een zakje zout staat al klaar in de kast. De worsteling met de kindertjes begint. Iedere dag: ‘Ik wil geen sjaal!’ Een ouder verzekert vastbesloten: ‘Maar buiten is het koud!’
De straten zijn vochtig, kasseien zijn glad en glanzend. Arme stad. De winter kruipt in de stenen; ijs bijt zich vast aan stoepranden en rioolputjes. Voor een stad zijn er geen jassen en sjaals…

Alhoewel…

De onbekenden die deze mooie straatkunst voor hun rekening nemen, wil ik bedanken. Het is poëzie. Het is werkelijk een gebreide gehaakte glimlach. Dank u wel.
(Er zijn trouwens zeker een vijftal van deze mutjes te bewonderen op het plein voor het museum!)

18 gedachtes over “Muts

    • @missfolies: ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Ik pas het in de tekst, maar volgens mij mag er wel extreme knitting in de tag blijven staan, want daar valt het toch wel een beetje onder. Niet? 🙂

Geef een reactie

