Jeugdigheid

Stil hier. Dat komt omdat ik het heel erg druk heb met allerlei activiteiten op forums en in chatrooms waar ik met een duizendtal meisjes probeer te communiceren over een boek dat we samen gaan schrijven. Dat alles speelt zich af in de wondere goSupermodel-wereld. #goLisa is ondertussen een stevig project aan het worden. Het boek vordert ondertussen gestaag en ik betreed de wondere internetwereld van de hedendaagse adolescenten. Er vielen al heel wat zaken op:
– Zoals die chatten, dat hou ik niet bij. Zo rap dat dat gaat.
– Ze zijn keihard online. Ze schrijven vlakaf wat ze denken, en soms ook zonder nadenken. Ze noemden me al noob en nurtje en zo.
– Ze schrijven blijkbaar bijna allemaal boeken :-). Veel toch. Eentje zei ook dat ze tien boeken per week leest. Wie zei er iets over de ontlezing van de jeugd?
– Een label ‘beroemdheid’ en een beetje aanzien maakt dat ik vandaag vijfhonderd mails kreeg. In sommige stond wel alleen maar ‘hoi’.
– Er zijn meisjes bij die echt wel iets kunnen! Toch een aantal leuke vlotte pennen gezien.
– Codetaal is codetaal. Ik vraag niet makkelijk waar bepaalde codes voor staan, maar ik zag er al intrigerende passeren. ‘Record’. Hh.
– Om bijna middernacht zijn er nog steeds meer dan 500 minderjarige meisjes online. Op een weekdag.
– Ik vind het eigenlijk keileuk om te doen…

En voor de rest is het een beetje aanmodderen. De propere was geraakt niet opgevouwen in de kleerkast. De warmte ontneemt mijn kroost de honger. Heel af en toe denk ik er eens aan dat mijn belastingsbrief nog ingevuld moet worden en dat er dienstencheques besteld moeten. Misschien gebeurt het wel vanzelf als ik er maar hard genoeg aan denk…

Gelukkig ben ik tijdens het weekend nog eens bij vrienden geweest buiten de stad en heb ik mateloos genoten van de vrijheid van een tuin. En foto’s gemaakt natuurlijk. Een beetje vrijheid en geluk in beeld…

Door het speciale zonlicht lijkt het wel of Stella de hond valt op stripfiguurderige wijze uit de lucht… πŸ™‚

Maar meestal is het zo:

5 gedachtes over “Jeugdigheid

  1. Oh, die eerste foto! Moooooooi!

    Wat het project betreft: ik zou dat ook wel ‘keileuk’ vinden. Alhoewel ik ook wel integratieproblemen zou ondervinden. Maar ’t lijkt me wel plezant om zo eventjes in een ander wereldje te infiltreren πŸ˜‰

  2. Die eerste foto – van je zoontje neem ik aan – is echt enorm schattig!

    Overdrijven is ook helemaal hot op goSupermodel πŸ™‚ Die tien boeken per week zullen hoogstens per maand woorden gelezen, of we hebben het over nijntje, haha.
    Gelukkig vind je het wel leuk om te doen, ik vind het een enorm origineel concept van goSupermodel en jouw uitgeverij, en ben blij dat ze zoiets hebben bedacht, geeft weer wat nieuws om te doen, haha! πŸ™‚

    Oh, en ‘record’ roepen ze trouwens om de haverklap, als Admin, een beroemdheid of goSupermodel medewerker een topic maakt, het.. irritant, but you’ll get used to it πŸ™‚ ‘hh’ staat voor ‘hooghouden’, een onnozele (en onzinnige) reactie die ervoor zorgt dat het topic weer vooraan in de lijst komt te staan. Wat geheel hun intentie is. Veelal om schaamteloos iets te promoten, of simpelweg een schreeuw om aandacht.

Geef een reactie

