Knallend hoofd en simpel beeld

Foto’s vandaag. Omdat ik hoofdpijn heb. Mijn hele lijf lijkt uit elkaar gevezen en verkeerd terug in elkaar gezet. Ik heb zeer. Pijn. Denken gaat niet zo bijster goed. Excuus…
Ook mijn titels getuigen van een gebrekkige inspiratie.

Kind in hangmat:

Nog kind in hangmat:

Hond op boot:

Fietsers op een boot:

Kind met eerste fiets, tellend wat hij allemaal al kan (draaien, remmen, hard fietsen) en wat hij nog moet leren (sturen met één hand, nog harder fietsen):

Beetje turnen:

Vliegend kind:

12 gedachtes over “Knallend hoofd en simpel beeld

  1. De foto’s die jij maakt zijn altijd pareltjes! Ik ben een beginner-amateur-fotograaf met een Nikon D60 en ik heb al een aantal beperking ondervonden aan mijn toestel en het is dan makkelijk om de schuld op het toestel te steken als de foto’s weer eens niet zijn wat je ervan verwacht had. En dan denk ik soms dat ik beter een wat degelijker toestel zou kopen. Maar ik vertik het. Ik wil eerst zoveel mogelijk met dit toestel ‘oefenen’ en later misschien over te schakelen…. Maar ‘k zag dat jij met een canon 450D werkt in je rubriek over jezelf. Werk jij nog steeds met diezelfde camera? En met welke instellingen werk jij het meest? En heb je nog tips? Alvast bedankt.
    Groetjes,
    Sylvie

    • Sylvie, ik zou eens proberen om volledig manueel te werken (diafragma en sluitertijd en iso) …. En 1 scherpstelpunt (middelste) gebruiken en herkadreren…. Het is even wennen, maar uiteindelijk bepaal jij hoe je foto’s eruit zien, en dan ligt het zeker niet aan het toestel… Het is zeker de moeite waard.

      • Bedankt Tom voor je reactie. Ik werk normaal altijd manueel. Dat herkadreren dat doe ik wel niet. Maar met die 50mm werk ik wel weer op diafragmavoorkeuze.
        ’t Zal oefenen worden en tijd zoeken..
        @Ysabje: Hoe gaat het ondertussen met jou? Is dit migraine waar jij zo’n last van hebt? Veel beterschap, maar ‘k hoop dat dit al overbodig is ondertussen.

Geef een reactie

