Tuttifrutti

Hoe heet dat ook weer? Mikmak. Of ratjetoe? Ravioli? Potpourri. Tuttifrutti.
Omdat de 1ste augustus nog steeds als een flikkerend neonlicht boven mijn hoofd hangt, krijg ik maar weinig zaken op propere rijtjes. GoLisa, blijft de sfeer hier wel wat beheersen. Gelukkig galoppeer ik op een schattig paardje naar de eindmeet. Het boek is bijna af! Maar als ik thuis ben word ik wel voornamelijk opgeslokt door denkbeelden van dertienjarige meisjes. Want een jeugdboek schrijven vraagt toch wel enige inleving in de leefwereld. De dertienjarige heeft nog een onbevangen gevoel voor drama en is nog niet in staat om clichés als dusdanig te herkennen. Een dertienjarige vindt het warm water iedere dag opnieuw uit. Wat een leven. Ik vind ze heerlijk, die pubers… Maar ondertussen is het in mijn hoofd bij stond en wijle een lekker stoofpotje. Of is het een tagine?

En daar deze blog meestal een soort vage neerslag is van wat er aan mijn binnenkant gebeurt, is het hier dus ook een beetje een potpourri. Alhoewel dat ik ‘ravioli’ ook niet slecht vind klinken. Omdat u mijn chaos niet verdient zal ik vandaag eens nummertjes gebruiken. Dat lijkt tenminste toch al georganiseerd en netjes…

1. Instameet
Vorige zaterdag was er een instameet. Het was een succes als je het mij vraagt. Veel volk, plezante mensen, en goei weer. Wat wenst een instagrammer nog meer?!
Ik stond het grootste deel van de tijd wel in de krioelende massa parkbezoekers te turen omdat ik mijn kinders niet kwijt wilde spelen. Ik was dus redelijk gespleten in het doneren van aandacht aan mijn medeinstagrammers. Ik hoop dat het hen niet al te erg geïrriteerd heeft. En dat ik op het einde alsnog een kind ‘voor echt’ kwijt was, bracht nog een beetje extra spanning in de dag. Ikzelf met bonkend hart het hele terrein platgelegd; Tadeusz in alle rust, bij een aantal flikken, al met de micro in de hand…

Hier ziet u medeinstagramster Tinka, met haar gele ogen. Echt ongelofelijk die ogen…

De overheerlijke taart van Caroline… Ja. Niet voor niks is zij de advocado van de duivel

Nog een instagrammer Kristoff, die de dood – zonder zwans – twee keer in de ogen heeft gezien om toch maar op de instameet te geraken…

En blondie (Boris) vond het ook super. Het water toch. (Ziet die lekkere billekes…)

2. Boris
Boris is de laatste weken nog meer mens geworden dan hij al was. Hij heeft de taal (eindelijk) ontdekt. Hij brabbelt nu nog evenveel als vroeger, alleen zitten er nu wat meer concrete en begrijpelijke bevelen in. Hij commandeert ‘wuf!’ als hij een druif wil. Hij gilt ‘pij!’ als hij doet alsof hij pijn heeft. Hij komt toekijken of ik wel goed afwas en dan zegt hij ‘daa’ als ik ergens een stukje vergeet. Hij wijst de dieren aan en wij moeten zeggen hoe ze heten. Af en toe zegt hij het voor.
Boris is hier de gangmaker, de toneelspeler, de fruitman en de brulaap. Zo content dat ik ben met dat kind. Maar ook zo moe dat ik er soms van word. Maar had ik dat hier al niet eens gezegd?

3. Koffie
Zonder koffie ben ik maar een kwartje mens. Bij Douwe Egberts hebben ze dat precies begrepen want ze stuurden mij een pakketje van hun nieuwe aroma1753reeks. Nu zijn wij een koffiebonengezin. We malen onze bonen zelf en we stellen hoge eisen aan onze koffie. We drinken hem niet zoals de barista’s het voorschrijven, maar wel zoals wij hem graag hebben. Toen het pakketje aroma-dinges aankwam waren we dus erg sceptisch. Want koffie ‘uit pakskes’ dat kan al bijna niet goed zijn… Maar, na wat kritisch geslurp op de meest lodderige ochtenden, blijkt dat het pakje ‘black’ toch wel ernstig in de buurt te komen van ons hoog kwalitatief koffieboontje zeker?! De andere drie versies zijn een tikje te zacht voor mij. Maar dat zwarte pakje, daar wil ik nog wel wat ochtendlijke tuttifrutti’s mee op een rijtje zetten…

4. Vergeetachtigheid
Nummer vier is een beetje onduidelijk. Misschien komt dat omdat ik zonet over een kinderfiets gevallen ben. Die voor de trap lag. Maar ja, wat wil je. Als je de coolness zelve bent, dan ga je je niet bezighouden met het deftig parkeren van je voertuig. Daar heb je dan personeel voor…

6 gedachtes over “Tuttifrutti

Geef een reactie

