Moderne technologie

Mijn verleden kende vele vreemde kronkels, langs duistere paden en klammige sferen. Op mijn weg bleven er soms dingen aan mij kleven. Slechte gewoontes, rijke gedachten en kleurrijke herinneringen. Soms ook veel viezigheid. Maar vaak ook veel schoonheid. Niet zelden in de vorm van voorwerpen die in hun jasje van ouderdom bulken van charme, maar wegen als lood.

Door hier op te ruimen vind ik dingen terug. In de hoeken van het huis zaten oude vriendjes samen te weven aan een stofdeken. Toen ik die wegblies heeft mijn superlief Sventikov een halve dag lopen niezen. En dan ’s avonds hebben we getracht om het leven in de voorwerpen weer op te wekken. Met ongeduldige kinderen en behoorlijk wat gevloek. Het was Charlie Chaplin die gisteren uiteindelijk over onze muur liep…
Het is leuk dat er nog leven in zit, maar verhuizen zien we eigenlijk niet meer zo zitten. Op de vuilbak gooien kan ik niet. Dan zou ik de kronkels van mijn verleden verloochenen. Weggeven is een optie. Maar het gewicht van deze voorwerpen noopt me tot twijfel en melancholie. Verkopen voelt een beetje aan als verraad. Tenzij op een rommelmarkt. Maar daar heb ik geen tijd meer voor. Ruilen is leuk. Mag altijd. Als er maar liefde is. In mijn hart is er veel plek voor dit soort pareltjes, maar in mijn toekomstige woonst helaas niet… Wie zich geroepen voelt mag iets voorstellen. Het is toch immers hoogstaande moderne technologie. Dat kan je toch niet laten liggen!
Ik zoek nog leuke kinderstoeltjes bijvoorbeeld.🙂

(Er staat een logo op met daarbij het woord eumig, en dan een p met een 8 erin)

(volgens mij werkt ie nog…)

4 gedachtes over “Moderne technologie

  1. Hey Ysabel, ik wil gerust de twee resterende kinderstoeltjes ruilen tegen de filmprojecter. Volgens mij heeft mijn vader zelfs nog van die filmpjes liggen. Heerlijk voor hier in Frankrijk tijdens de winter… En als ge de telefoon niet kwijtgeraakt, geef die dan ook maar mee wnat die is veel te mooi om weg te doen. En ik ga voor alles heel goed zorgen🙂

  2. Wat een prachtige telefoon, heb je hem nog? Mijn zoontje zijn jaarthema is dit jaar “uitvinders” en zijn klas koos voor de telefoon met Graham Bell. Mocht je niet te ver wonen, wil ik hem graag komen ophalen. Met zo’n prachtexemplaar zou hij nogal indruk kunnen maken op de juf😉 Die krijgt vast een ereplaats.

  3. Mijn vriendin en ik verhuizen eind oktober maar zoeken net toffe spulletjes om ons nieuw huisje te bevolken. Ik heb een grote voorliefde voor alles waar geschiedenis aan ‘kleeft’ (ben dan ook niet voor niets historicus van opleiding). Je telefoon zou een ereplaats krijgen, naast de grammofoon van de jaren ’20 die ik onlangs vond op de rommelmarkt. Ik zou niet meteen weten wat ik je in ruil kan bieden buiten de zekerheid dat hij de nodig bewondering zal krijgen.

Geef een reactie

