Vreemde vrienden

Is dat bij jullie ook zo? Dat je denkt ‘waar is de dag nu naartoe?’
Dat je armen en benen te kort komt om peuters en kleuters schijnbaar welopgevoed de wereld in de sturen?
Dat je oren er bijna afvallen van de cowboys en indianen die de keuken bevolken?
Hebben jullie dat ook dat de beste plannen op komen zetten als je achter het stuur zit, waar je niks anders kan doen dan plannen?
Zijn er toverspreuken om het stof in je huis te laten veranderen in verantwoorde veggie-maaltijden die kinderen lusten?
Is dat bij jullie ook zo dat je vindt dat je al veel tijd in de badkamer doorbrengt en dat je er nog als een ontplofte broccoli uitziet?
En dat je ’s avonds twee goede voornemens met elkaar laat vechten? (‘Vroeger gaan slapen’ tegenover ‘nog bloggen’ bijvoorbeeld…)

Ik wil zoveel. Teveel waarschijnlijk. Ik heb een paar prioriteiten die echt bovenaan staan, maar daaronder staat alles eigenlijk bijna even hoog op dat lijstje. Ik kom er niet toe om zaken te skippen. Ik wil alles erop: schrijven, vinnig bloggen, foto’s maken, tekenen, mama zijn, ‘vriendschapjes doen’, nieuwe mensen ontmoeten, instagrammen, ideaal lief zijn, een proper huis, sportief, slank en goedlachs zijn…

Hoe doen mensen dat toch?
Misschien ben ik wel hopeloos onaangepast aan deze tijd…
Sommigen vragen mij hoe ik erin slaag om alles te combineren. Ik weet dat zelf dus niet, hé. Ik doe maar op, flapper wat rond en ik zie wel wat er lukt. Maar ik weet dat het meestal beter kan…

De ontmoeting van een paar medebloggers vorige week, geeft me wel wat inspiratie. En meer focus.
Het waren drie heerlijk inspirerende vrouwen. Ze konden wel niet met stokjes eten, maar hadden gelukkig voldoende andere kwaliteiten😉
Inktvos, Ineken, Madrina. Achter die virtuele namen zitten échte wezens! Misschien is dat wel het mooiste van bloggen: eerst zijn het vreemde letters op mij scherm, maar op een goede dag blijken het eigenlijk een soort van vrienden. Mooie vreemde vrienden… Of toch vaag vriendachtig🙂

IMG_8233

IMG_8230

6 gedachtes over “Vreemde vrienden

  1. O ja dat is bij mij ook zo, als antwoord op vragen 1,2 en 3 (al heb ik ondertussen een kleuter en jonge knaap en spelen ze bij mij de laatste tijd eerder Toy Story na), achter het stuur plan ik ook steeds vanalles waarvan ik de helft vergeten ben tegen dat ik thuis ben, als je de toverspreuk gevonden hebt, deel hem dan aub met ons, liefst ook met een variant voor niet vegetariërs, het opmaken in de badkamer lukt me nog behoorlijk maar vooral de laatste vraag is o zo zeker ook het geval bij mij!

Geef een reactie

