Poppenspel

‘Waar? Ik zie geen krokodil?!’ roept de poppenkastpop.
Terwijl kruipt er aan de buitenkant van de poppenkast een groen beest rond.
De zaal wordt uitzinnig. Er wordt gegild en geroepen, ‘DAAAAAAAAR!’
‘Waar?! Ik zie niks hoor!’
‘DAAAAAAAAAAAR!’

Het was laatavondpoppenkast op school. Alleeja, zeven uur is nu niet per se laat op de avond, maar voor die kinderen is het al nacht als het een beetje donker wordt.
Ik begeef mij met wankele voetjes in het ouderraad-gedoe en organiseer hier en daar al eens een kleinigheid mee. Ik stond daar vrijdag dus voor chipjes in kommetjes te doen en maakte een paar foto’s tijdens de poppenkast terwijl de andere ouders stonden te ‘socializen’…
Mijn introspectieve vaststelling?
Ik ben een watje. Maar echt een watje.
Ik ben al ontroerd als die kinderen beginnen roepen dat ze de krokodil zien. Ik ben ontroerd als ze applaudiseren op het einde. En ik ben ontroerd als ik de meester zie die hen massaal in beweging krijgt met een simpele ‘hooooooooofd….’
Die hoofden, schouders, knieën en tenen werken altijd. Maar toch vind ik dat schoon.
En de meester, die in zijn niet-school-tijd dj is, die doet eigenlijk overal hetzelfde: mensen entertainen, de massa opzwepen, en enthousiasme aanwakkeren. En dat ontroert mij ook.

IMG_0535

IMG_0569

Je ziet dat hij het gewend is he…
IMG_0555

10 gedachtes over “Poppenspel

  1. hehe, ik heb dat ook. Ik krijg tranen in mijn ogen als er kleuters op een podium een gedichtje opzeggen, dan hoeft er niet eens een kleuter van mijn eigen bij te staan. Ik krijg tranen in mijn ogen als ik met een bende kleuters naar een kindertheatervoorstelling ga en ik die kleuterhoofdjes oplettend zie kijken naar het podium. Ik ben een watje, dat is zeker..

Geef een reactie

